Sebastian Vettel és Mark Webber diktálta a tempót a Brazil Nagydíj pénteki első szabadedzésén, ahol száraz idő fogadta a mezőnyt. A Red Bull duóját Lewis Hamilton követte, a Ferrari szokásához híven óvatosan kezdett.
Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak a szezon utolsó előtti állomásának helyet adó Brazil Nagydíj pénteki első szabadedzésén, ahol napos, száraz idő fogadta a mezőnyt.
Ahogy az lenni szokott, a másfélórás edzés első fele eseménytelen volt, csak a második 45 percben aktivizálták magukat a versenyzők, és hajtottak ki a pályára, ám akkor azonnal hatalmas lett a forgalom.
Vettel mögött csapattársa, Mark Webber végzett, ám az ausztrál pilóta majd’ fél másodperccel bizonyult lassabbnak az első tréningen. Lewis Hamilton a harmadik helyre hozta be a McLarent, és ők hárman voltak azok, akik 1:12-es időt értek el.
A Ferrari – ahogy az általában lenni szokott – lassan kezdett, csak a középmezőnyben foglalt helyet, nyilvánvalóan már a versenyre készült, és nem futott időmérő köröket. Az első négy helyen így a Red Bull és a McLaren pilótái végeztek.
Míg Hamilton az első szárny beállításait próbálgatta, Jenson Button kétféle hátsó szárnyat is kipróbált, hogy információt szerezzen arról, melyik a jobb választás a hétvége hátralévő részére.
Robert Kubica (Renault) és Nico Rosberg (Mercedes) az ötödik, illetve a hatodik pozícióban végzett, míg az edzés elején kiváló tempót diktáló Rubens Barrichello (Williams) és Michael Schumacher (Mercedes) a hetedik, valamint a nyolcadik helyre hozta be versenygépét.
Az első tíz sorát a Sauber párosa, Nick Heidfeld és Kamui Kobayashi zárta, utóbbi számára azonban a falban ért véget az edzés az utolsó pillanatokban, miután megpörgött, és teljesen elvesztette autója felett az irányítást.
A bajnokság éllovasa, Fernando Alonso csak a 12. pozícióban végzett, és nem lehet túlzottan elégedett, hiszen az utolsó percekben le kellett parkolnia autóját a pálya szélére, mert a motorja igen érdekes hangot adott, és félő volt, hogy kileheli a lelkét.
A Ferrari spanyolja azonban megnyugodhat, hiszen a csapat már korábban jelezte, hogy mindenképpen motort cserél autójában a második szabadedzés előtt, ugyanis a mostani egysége már élettartamának végét súrolta.
A kiscsapatok versenyzői közül Jarno Trulli bizonyult a leggyorsabbnak a Lotusszal, míg a Sakon Yamamoto helyére beült Christian Klien könnyedén verte a hazai közönsége előtt szereplő, a Hispania autóját elviekben jobban ismerő Bruno Sennát, aki az utolsó lett.
Kobayashin kívül Vitaly Petrov is összetörte autóját. A Renault orosz pilótája végül csak a 15. helyen végzett, ám úgy tűnt, hogy az R30 nem sérült olyan nagyon, így a szerelők minden bizonnyal helyre tudják rakni a második edzés kezdetéig.