A Toro Rosso német versenyzője, Sebastian Vettel minden idők legfiatalabb futamgyőztesévé avanzsált, miután parádés győzelmet aratott az esővel tarkított Olasz Nagydíjon. A második helyen Kovalainen végzett a McLarennel, akit a BMW-s Robert Kubica követett.
A Toro Rosso német versenyzője, Sebastian Vettel minden idők legfiatalabb futamgyőztesévé avanzsált, miután parádés győzelmet aratott az esővel tarkított Olasz Nagydíjon. A második helyen Kovalainen végzett a McLarennel, akit a BMW-s Robert Kubica követett.
Bár a reggeli órákban elállt az eső, délután ismét rázendített, így vizes pálya fogadta a versenyzőket a szezon utolsó európai állomásának helyet adó Olasz Nagydíjon, ahol a versenyirányítás elővigyázatosságból úgy döntött, hogy a biztonsági autó mögül indítja el a mezőnyt.
Sebastien Bourdais, aki pályafutása legjobb rajthelyezését érte el a tegnapi időmérőn, a rajtrácson ragadt.
A Toro Rosso francia versenyzőjét azonnal betolták a boxutcába, hogy újraindítsák motorját, ami nem akarta az igazságot, így csak egy kör hátrányban tudott csatlakozni a többiekhez.
A biztonsági autó a második körben elengedte a mezőnyt. Vettel szépen tartotta első helyét, mindenki nagyon óvatosan közelítette meg az első sikánt, így nagy meglepetésre senki nem vétette el a kanyarkombinációt.
A versenyzők hatalmas vízfüggönyöket húztak maguk mögött, a látási viszonyok borzalmasak voltak. A pontszerző helyeken nem történt változás, eltekintve attól, hogy Bourdais kiállt a negyedik pozícióból.
Vettel folyamatosan futotta meg a jobbnál jobb időket, körönként fél másodperccel volt gyorsabb a többieknél, miközben komoly csata bontakozott ki Fisichella és Raikkönen között, aki mögött ott ólálkodott Hamilton a tizenharmadik helyen. A Ferrari finn világbajnoka keményen támadta olasz riválisát, akit néhány kör után a célegyenes végén kifékezett, és azonnal el is szakadt tőle.
Hamilton sem várt sokáig, és egy körrel később, lemásolva Raikkönen manőverét, az első kanyarkombinációban elment a Force India pilótája mellett, így a Ferrari finn versenyzőjének nyomába eredt, akit könnyedén megelőzött.
A tizedik körben Vettel már majd’ hét másodperccel volt Kovalainen előtt, akit Webber és Rosberg követett. Felipe Massa méterekre autózott a Williams német versenyzője mögött, de egyszerűen nem tudott előzési pozícióba kerülni riválisával szemben.
A Ferrari brazilja a második sikánon átdobva autóját elment Rosberg mellett, ám egy körrel később visszaengedte maga elé, ugyanis a Ferrari vezetése nem volt biztos abban, hogy nem minősül-e kanyarátvágásnak versenyzője manővere. Massa azonban nem várt sokáig és még abban a körben átvette a negyedik helyet Rosbergtől a célegyenes végi lassítóban, majd folyamatosan futotta meg a jobbnál jobb köröket.
Közben Hamilton magára talált a száradó pályán, és néhány körön belül felugrott Alonso mögé a nyolcadik helyre, majd egykori csapattársa mellett is simán elment.
A kiállások első körét az élen autózó Vettel kezdte meg a 18. körben, aki addigra már 11 másodperces előnyre tett szert Kovalainennel szemben. A Toro Rosso német versenyzője visszakapta az extrém esőgumikat, és Massa mögé a negyedik helyre tért vissza.
Négy körrel később Kovalainen, Massa, és Webber is kiállt a boxba, akik mindannyian extrém esőgumikat kaptak. Ezzel visszaállt a rend, és Vettel ismét az élre került, miközben Hamilton már a második helyen autózott, miután megelőzte Rosberget – akik mindketten egy kiállásos stratégián voltak.
A verseny felénél járva Raikkönen és – a közben Vettel nyakára megérkező – Hamilton is kiállt tankolni. Mindketten extrém esőgumikat kaptak, ám a Ferrari finnje nem kapott elegendő üzemanyagot ahhoz, hogy befejezze a futamot – a csapat már akkor számolt azzal, hogy a futam végén feltehetik az intermediate gumikat.
A mezőnyben elsőként a Red Bull Racing veteránja, David Coulthard tetette fel autójára az intermediate abroncsokat, akinek példáját Fernando Alonso követte. A két versenyző időeredményei már az első körökben sejtették, hogy eljött a váltás ideje.
A kiállások második körét Felipe Massa és Heikki Kovalainen kezdte meg, aki nem meglepő módon megkapta a sima esőgumikat. Többen már ekkor úgy döntöttek, feladják eredeti taktikájukat, és egy extra kiállást beékelve lecserélik extrém esőgumijaikat.
Tizennyolc körrel a vége előtt Vettel az élről behajtott a boxba, hogy teljesítse utolsó kiállását. A német versenyző természetesen megkapta az intermediate abroncsokat, miközben Hamilton is kiállt a sima esőgumikért.
Hamarosan a teljes mezőny intermediate abroncsokra váltott. Az utolsó kiállásokat követően Vettel állt az élen 10 másodperccel megelőzve Kovalainent, akit Kubica, Heidfeld, Massa, és a rohamléptekben felzárkózó Hamilton követett – miközben Raikkönen csak a tizennegyedik volt, beragadva a Williams pilótája, Kazuki Nakajima mögött.
A Ferrari világbajnoka ugyan meg tudta előzni a japán versenyzőt, és folyamatosan futotta meg a jobbnál jobb időket, de a pontszerző helyek már nem voltak elérhetőek számára.
Közben az élen Vettel folyamatosan növelte előnyét, ám a végén már nagyon okosan visszavett a tempóból, és bő tíz másodperces előnyét szépen beosztva, megszerezte pályafutása első győzelmét, mellyel a sport történetének legfiatalabb győztesévé avanzsált.
A második helyen a McLaren finn versenyzője, Heikki Kovalainen végzett, akit a BMW-s Robert Kubica követett a harmadik helyen. Alonso a negyedik helyre kormányozta Renault-ját, míg a pontszerzők sorát Heidfeld, Massa, Hamilton és Webber zárta.
Raikkönen a végén még megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ám már nem volt elég ideje ahhoz, hogy pontot szerezzen a Ferrarinak.
Olasz Nagydíj, verseny:
1. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1h26:47.000 2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 12.512 3. Kubica BMW Sauber (B) + 20.471 4. Alonso Renault (B) + 23.903 5. Heidfeld BMW Sauber (B) + 27.748 6. Massa Ferrari (B) + 28.816 7. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 29.012 8. Webber Red Bull-Renault (B) + 32.048 9. Raikkonen Ferrari (B) + 39.468 10. Piquet Renault (B) + 54.445 11. Glock Toyota (B) + 58.888 12. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1:02.015 13. Trulli Toyota (B) + 1:05.954 14. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1:08.635 15. Button Honda (B) + 1:13.370 16. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1 kör 17. Barrichello Honda (B) + 1 kör 18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör 19. Sutil Force India-Ferrari (B) + 2 kör Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:28.047 Kiesők: Fisichella Force India-Ferrari (B) 12