Sebastian Vettel elárulta, hogy csapata továbbra is azt a taktikát folytatja, hogy megpróbálja kímélni motorjait az edzéseken, ahelyett, hogy egy szándékos motorcserével bevállalná a rajthely büntetést egy olyan pályán, ahol amúgy sem vár túl jó eredményt.
Sebastian Vettel elárulta, hogy csapata továbbra is azt a taktikát folytatja, hogy megpróbálja kímélni motorjait az edzéseken, ahelyett, hogy egy szándékos motorcserével bevállalná a rajthely büntetést egy olyan pályán, ahol amúgy sem vár túl jó eredményt.
A német pilóta már nyolcadik motorját “fogyasztja”, miután több probléma is volt a Renault V8-as egységeivel az elmúlt versenyeken. Vettel a legutóbbi futamnak helyet adó Monzában is minimális időt töltött a pályán a pénteki szabadedzéseken, hogy spóroljon egységeivel, és ne kelljen egy extra motort beszerelni autójába a szezon utolsó négy állomásán.
“Ahhoz, hogy megússzuk a rendelkezésünkre álló motorokkal a szezon hátralévő részét, az kell, hogy azok mostantól kezdve tökéletesek legyenek” – mondta Vettel a formula1.com-nak.
“A pénteki körözés, ahogy azt az elmúlt két futamon láthattuk, nagyon korlátozott számomra, és egyértelmű, hogy nem lehet több meghibásodásunk. Ha ezt nem tudjuk tartani, akkor el kell fogadnunk a büntetést, és be kell szerelni egy extra motort.”
“Ezt pedig nem szeretnénk, így az a terv jelen pillanatban, hogy csak keveset körözünk péntekenként, hogy elkerüljük a büntetést.”
Korábban felmerült annak a lehetősége, hogy a Red Bull egy számára amúgy is kevésbé fekvő pályán bevállalja a motorcserével járó tíz rajthelyes büntetést, hogy az extra motorral nagyobb esélye legyen a hátralévő versenyeken.
Vettel bevallotta, hogy ez talán egy jó stratégia lett volna Monzában – ahol csak a kilencedik helyre kvalifikálta magát, és az egy pontot érő nyolcadik helyen futott célba –, de hozzátette, hogy kockázatos lett volna előre megjósolni, mikor a legkevésbé fájó a büntetés.
“Utólag azt kell mondanom, hogy rendben lett volna, ha Monzában tesszük be az új motort, és fogadjuk el az azzal járó büntetést, hiszen elég gyengén szerepeltünk. Azonban ezt előre nem lehetett biztosan kijelenteni” – magyarázta.
Bár a Red Bull birodalom feje, Dietrich Mateschitz a hét elején azt mondta, hogy nagyban a Renault motorok miatt esett vissza teljesítményük az utóbbi versenyeken, Vettel szerint nem az erőforrás okolható ezért.
“Úgy gondolom, nem a motorprobléma miatt volt gyengébb a teljesítményünk Monzában, de talán nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, a Mercedes motor egy nagyon erős motor” – mondta. “Azonban igazságosnak kell lennünk partnerünkkel, a Renault-val. A legjobbat akarják, és nagyon keményen hajtanak, így nem hiszem, hogy a motorproblémák miatt vesztettünk Monzában.”
Azzal, hogy a Red Bull csak egyetlen pontot szerzett az elmúlt versenyen, ahol legnagyobb ellenfele, a Brawn brillírozott, és kettős győzelmet aratott, Vettel lemaradása már 26 pont a világbajnokság élén álló Jenson Buttonnal szemben, miközben már csak négy verseny van hátra az idei évben.
Bár Mateschitz szerint csapata már elbukta az idei bajnokságot, Vettel még nem adta fel, és a végsőkig keményen fog küzdeni.
“Az utolsó lélegzetemig és pillanatig harcolni fogok” – mondta a német. “Mostantól kezdve a győzelem kell, hogy a cél legyen. Minden egyes versenyt külön-külön kezelünk, és a végén összevetjük a pontokat, megnézzük, hogy az elég, avagy sem. Való igaz, hogy a különbség elég nagy, és nagyon nehéz lesz befogni az élen állókat, de egyértelmű, hogy megpróbáljuk.”