A Szingapúri Nagydíjon végig magabiztos előnnyel az élen álló Sebastian Vettel begyűjtötte idénybeli hetedik győzelmét, tovább növelve előnyét összetettben. Alonso és Räikkönen állhatott még dobogóra.
A Szingapúri Nagydíjon végig magabiztos előnnyel az élen álló Sebastian Vettel begyűjtötte idénybeli hetedik győzelmét, tovább növelve előnyét összetettben. Alonso és Räikkönen állhatott még dobogóra.
Tipikus szingapúri időjárás mellett, 29 Celsius-fokos levegő-, és 31 fokos aszfalthőmérséklet mellett készülődött a mezőny a 61 körösre tervezett versenyre.
Az időmérő edzés után többen is a taktika fontosságát hangsúlyozták, hiszen a két gumikeverék, a közepes és a szuperlágy közt jelentős a különbség, így valóban meghatározó lehet, hogy ki mikor melyiket használja.
A rajt és az azt követő percek izgalmasan alakultak. Sebastian Vettel mellől Nico Rosberg remekül lőtt ki, és az első kanyarban a Mercedes fordult el elsőként, de az utána következőben Rosberg lesodródott az ideális ívről, amit Vettel kíméletlenül kihasznált, és visszavette első helyét.
Mögéjük Fernando Alonso zárkózott fel, aki nem kis bravúrt bemutatva négy riválisát ugrotta át az első métereken. Romain Grosjean két helyet visszaesve ötödikként folytatta (Mark Webber is megelőzte). Felipe Massa és Lewis Hamilton a hatodik helyért csatázott, a brazil került ki győztesen az első menetből. Egyébként a teljes mezőny sértetlenül megúszta a rajtot.
Vettel azonnal eszeveszett tempóra kapcsolt, és rövid idő alatt megnyugtató előnyt autózott ki magának, hat kör után már 6,6 másodperc volt az előnye, de Rosbergnek is sikerült kissé leszakítania magáról Alonsót.
A 10. kör végén Kimi Räikkönen hajtott ki elsőként a bokszba kerékcserére. A Lotus valószínűleg csak minél előbb ki akarta venni a forgalomból, hiszen nem igazán boldogult Sergio Perezzel. Räikkönen a 11. helyről a tizenkilencedikre esett vissza.
A többség a 13. körtől kezdve kezdett átváltani a keményebb keverékekre. Ez ideiglenesen összekuszálta a sorrendet, de miután a 17. kör végén Vettel is váltott, továbbra is a címvédő maradt az élen. A legkésőbb, a 21. körben Paul di Resta cserélt kereket, a 13. helyre tért vissza a harmadik helyen is autózó skót a Force Indiával.
Vettelre nem volt veszélyes Rosberg, Rosbergre nem volt veszélyes Alonso, de a spanyol mögött Webber, Grosjean és Hamilton is lőtávolba került, így a harmadik helyért folyó csata kezdett kiéleződni. Räikkönen idő közben a 9. helyre lépett előre.
Amikor már kezdett unalomba fulladni a verseny, akkor egy biztonsági autós fázis rázta fel a mezőnyt. Daniel Ricciardo a 25. körben a 18-as kanyarban számolta el magát, és a gumifalba fúrta a Toro Rosso orrát. A biztonsági autót azonnal beküldték a pályára, és erre reagálva a fél mezőny a bokszba hajtott kerékcserére. Az élmezőny Vettel, Rosberg, Webber, Hamilton sorrendben körözött a safety car mögött, ők nem cseréltek gumit.
A 30. kör végén a biztonsági autó visszament a bokszba, és ezután Vettel diktálhatta az új rajt tempóját. A repülőrajt is zökkenőmentes volt, mindenki gond nélkül nekilódult. Vettel innentől kezdve ugyanazt tehette, mint a verseny elején, vagyis újra könnyedén jelentős előnyt hozott össze magának.
Az élmezőnyből nem sokkal később kivált Grosjean, akit a Lotus mérnökei a bokszba hívtak, és csak hosszas gyorsszerviz után engedtek vissza a mezőny legvégére. A francia szenvedése hamar véget ért, nem sokkal később betolták autóját a garázsba.
Vettel bődületes tempófölényben volt a többiekhez képest, 20 körrel a leintés előtt már 22 másodperccel vezetett Rosberg előtt. Az esemény nélküli körözgetést a kerékcserék újabb köre törte meg. Webber a 41. körben cserélt, erre a Mercedes is reagált, és a következő körben Rosberget is kihívták. A csere azonban nem volt tökéletes, így az ausztrál megelőzte Rosberget, a 11-12. helyekre álltak vissza a mezőnybe.
Az élen Vettel is kereket cserélt, de simán elsőként tért vissza a pályára, ráadásul az ekkor a második helyen álló Alonsónak ekkor egy csere jó eséllyel még hátra volt.
Az élmezőnyben autózók közül többen is arra játszottak, hogy már nem cserélnek gumit harmadszor is. Ez Alonsónak, Buttonnak, Räikkönennek, Pereznek vagy Nico Hülkenbergnek hozott volna sokat a konyhára, ők ebben a sorrendben haladtak Vettel mögött, negyed órával a vége előtt.
Az autókon lévő gumik egyre jobban kezdtek elkopni, de értelemszerűen mindenkinél más-más mértékben, így ez esélyt adott arra, hogy az utolsó percekre felpörögjenek az események, és esetleg lássunk néhány előzést is.
Webber nyitotta a sort, Hülkenberg megelőzésével hatodik lett, majd Räikkönen remek manőverrel előzte meg Buttont, és ezzel fellépett a dobogóra. Webber ezután Perezt és Buttont is megelőzte, és már Räikkönen Lotusát vette üldözőbe. Közben az 56. körben a 10. helyen autózó Di Resta csúszott ki, szerencsére ekkor nem volt szükség a biztonsági autóra.
A pontszerző helyeken a két McLaren és a két Mercedes csatázott nagyot egymással, amibe Felipe Masa is bekapcsolódott a Ferrarival. A hajrá így igencsak mozgalmasra sikeredett.
Vettel győzelme egyáltalán nem volt kérdéses, a 13. fordulóban simán begyűjtötte idei 7. sikerét, amivel tovább növelte előnyét a pontversenyben is. A mögötte másodikként leintett Alonsóval szemben immáron 60 pont az előnye összetettben – a címvédés hat fordulóval a vége előtt egyre inkább holmi formalitásnak tűnik.
A két Mercedes ért célba a 4-5. helyeken Rosberg-Hamilton sorrendben. A hajrára megtáltosodó Massa hatodik lett, mögötte Button és Perez szerzett értékes pontokat a McLarennek. Hülkenberg 9., Adrian Sutil 10. lett.
Webber végül nem ért célba, mert előbb csak lelassult, de később autója hátulja ki is gyulladt, és kénytelen volt megállni. Az ausztrál Alonso Ferrarijának oldalszekrényén ülve hajtott be a bokszba.
A bajnokság két hét múlva Koreában folytatódik.