Az FIA elnöke, Jean Todt úgy gondolja, hogy óriási hiba volt teljesen betiltani a szezonközi tesztelést a Forma-1-ben, éppen ezért azon van, hogy bizonyos korlátozások mellett, ismét tesztelhessenek a csapatok az idény közben, akár már a jövő évben.
Az FIA elnöke, Jean Todt úgy gondolja, hogy óriási hiba volt teljesen betiltani a szezonközi tesztelést a Forma-1-ben, éppen ezért azon van, hogy bizonyos korlátozások mellett, ismét tesztelhessenek a csapatok az idény közben, akár már a jövő évben.
A gazdasági világválság miatt, a költségcsökkentés a Forma-1-et is elérte a 2008-as szezon végén, így a vezetőség úgy döntött: 2009-től nem hogy limitálja, hanem teljes egészében betiltja a szezonközi tesztelést.
Todt azonban úgy gondolja, hogy ezen mindenképpen változtatni kell a jövőben, éppen ezért már most jelezte, hogy a Forma-1 Bizottság következő, június 23-án Valenciában megrendezésre kerülő ülésén napirendre tűzi a témát.
A francia szakember – aki korábban a Ferrari csapatfőnökeként tevékenykedett – bízik abban, hogy a csapatok mellé állnak, és már 2012-ben visszatérhet a szezonközi tesztelés a Forma-1-be, ám hozzátette, ha ez nem így lesz, akkor 2013-ban, megkérdezés nélkül a szabályokba foglalja elképzeléseit.
„Véleményem szerint egy buta döntés volt, hogy nincsen teszt a szezon közben” – mondta Todt az újságíróknak Törökországban.
„A múltban őrültség volt, hogy bárki bármennyit tesztelhetett a szezon közben, azonban egy limitálatlan szintről, egyik pillanatról a másikra a tiltásra ugrani, nem egy helyes dolog. Ez nem biztosít lehetőséget a fiatal versenyzőknek a tesztelésre, nem tudnak tapasztalatot szerezni a Forma-1-ben, és én azt akarom, hogy ez megváltozzon a jövőben.”
„Persze nem azt akarom, hogy szabadon lehessen tesztelni, de a csapatok már rendelkeznek szimulációs egységekkel a gyárakban, szóval már régen nem költségcsökkentő hatású a teszttilalom, legalábbis a nagycsapatok számára biztosan nem.”
„Szóval most azon vagyunk, hogy néhány tesztnapot be lehessen iktatni a szezon közben, amint csak lehet, persze a szabályok betartásával.”
Arra a kérdésre, hogy ez mikor valósulhat meg, Todt így felelt: „Ha rajtam múlna, már idén bevezetném, azonban ez nem lehetséges, hiszen ezt csak akkor lehetne, ha ez valamilyen biztonsági kérdést feszegetne.”
„Szóval 2012 a legkorábbi időpont, ha megfelelő támogatást kapunk. Erről is fogunk beszélni a Forma-1 Bizottság következő ülésén Valenciában, és ha nem kapunk elég támogatást, akkor megkérdezés nélkül bevezetjük 2013-ban, mikor arra lehetőségünk lesz.”
„Tehát legkésőbb 2013-ban kerülhet bevezetésre, de bízunk abban, hogy a csapatok mellénk állnak, és már jövőre lehet néhány nap tesztelés a szezon közben.”
Az Autosport úgy tudja, hogy Todt három, egyenként kétnapos tesztprogramot szolgalmaz a szezon közben.