Brit lapértesülések szerint a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja gőzerővel dolgozik azon, hogy vizuálisan sokkal látványosabbá tegye a versenyzést a száguldó cirkuszban.
Brit lapértesülések szerint a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja gőzerővel dolgozik azon, hogy vizuálisan sokkal látványosabbá tegye a versenyzést a száguldó cirkuszban.
A Forma-1 nagycsapatai aggasztónak tartják azt, hogy a legújabb fejlesztési irányvonalak miatt a királykategória tovább veszít drámaiságából – a következő hetekben éppen ezért komoly egyeztetéseket folytatnak a sportág látványosabbá tételéről, az AUTOSPORT című angol szaklap értesülései szerint hamarosan visszatérhetnek a szikrázó padlólemezek és izzó féktárcsák is.
A legfőbb téma persze továbbra is a költségek kontroll alatt tartása, a csapatok szerint azonban hangsúlyt kell helyezni arra is, hogy öröm legyen nézni a versenyautókat a pályán – egy okos tervezési filozófiával ugyanis nemcsak a költségek csökkenthetőek, hanem bizony más előnyökre is szert lehet tenni.
Ahogyan arról már korábban az F1Világ.hu is beszámolt, az aktív felfüggesztés visszatérése is terítékre került – ennek a rendszernek köszönhetően pedig a nézők számára is látványosabbak lehetnek a versenyek, hiszen ismét jellemzőek lesznek a szikrázó padlólemezek.
A jelenleg használatban lévő padlólemez deszkákat 1994-ben vezették be: a fa burkolatú lemez akkor a titánt váltotta fel.
A Forma-1 csapatai a jövőben számos kérdésben egyeztetnek majd, szóba került például az is, hogy a biztonsági autós fázisok után állórajtokkal folytatódjon a versenyzés, de a futamok hosszáról is egyeztetnek majd az alakulatok.
A változtatások érvénybe léptetéséhez az F1 Bizottságának jóváhagyása szükséges, ezt követően a Motorsport Világtanács (WMSC) iktathatja be azokat a szabálykönyvbe.