A Forma-1-es csapatok többsége egyetért abban, hogy az aktív felfüggesztések engedélyezése lenne a legegyszerűbb módja annak, hogy tisztázzák a felfüggesztés-rendszerek legalitásával kapcsolatos bizonytalanságokat.
A Forma-1-es csapatok többsége egyetért abban, hogy az aktív felfüggesztések engedélyezése lenne a legegyszerűbb módja annak, hogy tisztázzák a felfüggesztés-rendszerek legalitásával kapcsolatos bizonytalanságokat.
Egy ideje már tart a huzavona a Forma-1-es csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) között, a Ferrari ugyanis többször megkérdőjelezte a Mercedes és a Red Bull által használt felfüggesztés-megoldások szabályosságát.
Úgy tudni, a sportot irányító testület még a téli tesztek február 27-i kezdete előtt tisztázni szeretné a kérdést.
A hírek szerint négy lehetséges forgatókönyv képzelhető el ezzel kapcsolatban, az egyik pedig ezek közül az, hogy ismét engedélyezik az 1994-es szezon előtt betiltott aktív felfüggesztés-rendszerek használatát.
Ha ebben sikerül megállapodniuk a csapatoknak és az FIA-nak, az új szabályokat leghamarabb a 2018-as szezon előtt lehetne bevezetni. Ezzel a megoldással a szövetség véget vethetne annak az igencsak költséges fejlesztési versenynek, melyet a csapatok folytatnak egy ideje a leghatékonyabb felfüggesztés-rendszerek kifejlesztése okán.
Az erről szóló javaslat kitér arra is, az aktív felfüggesztések engedélyezésével a „Forma-1 technológiailag is a 21. századba ugrana”.
A Mercedes egyébként 2014-ben már javasolta az aktív felfüggesztések engedélyezését, kiindulásképp pedig egy olyan négycsatornás megoldást ajánlott, mely minden csapat számára lehetővé tenné az autó dőlésének elektronikus vezérlését.
A fentebb már említett négy lehetséges forgatókönyv egyike az is, hogy szigorítanak a felfüggesztésekre vonatkozó regulákon, és megtiltják az olyan megoldások használatát, melyek aerodinamikai előnyökkel járnak.
A harmadik lehetőség, hogy a felfüggesztés-rendszereket kvázi mentesítik az aerodinamikai szabályozások alól: ez a lépés lehetővé tenné az olyan passzív rendszerek használatát, melyeket úgy terveztek, hogy kontrollálják az autó aerodinamikai működését – noha ezzel visszatérhetnének az olyan, korábban már betiltott rendszerek, mint az úgynevezett FRIC-rendszer.
Az utolsó lehetőség pedig, hogy változatlanul hagyják a jelenlegi szabályokat, az FIA azonban több ellenőrzést vezet be, a csapatoknak pedig kötelezően el kellene küldeniük a szövetségnek a felfüggesztésükre vonatkozó terveiket.