A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber hosszú idő óta a legkiábrándítóbb eredményt érte el időmérő edzésen, hiszen Kínában már a kvalifikáció első etapjából sem jutott tovább.
A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber hosszú idő óta a legkiábrándítóbb eredményt érte el időmérő edzésen, hiszen Kínában már a kvalifikáció első etapjából sem jutott tovább.
Az ausztrál az edzést követően elmondta, ennek oka az volt, hogy az RB7-es versenygépet a keményebb keverékű Pirelli-abroncsokkal szerelték fel, és noha két mért kört szerettek volna futni, végül csak egyet sikerült.
„A csapaté, barátom” – válaszolta Webber arra a kérdésre, hogy kinek a döntése volt a kemény keverékű abroncsok használata a kvalifikáció első szakaszában.
„Egyetértettem vele, de nyilvánvalóan egy kicsit pánikba estünk a végén, amikor megtudtuk, hogy nem fogunk tudni két kört futni. A gumik nem voltak elég jók, egy kör viszont nem elég, és igazából itt rúgtunk öngólt magunknak.”
„Az ember nagy árat fizet az időmérőn. Nem tudom, mikor volt utoljára olyan, hogy egy Red Bull-versenyző nem került be a Q1-be, de nagyon rég lehetett. Először fordult elő ilyen 2009 óta, ez biztos – hiszen tavaly nem történt hasonló.”
Webber elmondta, biztosak voltak abban, hogy a másodlagos abroncsokkal is sikerül megfelelő kört futni ahhoz, hogy bejussanak a második szakaszba, ám miután technikai probléma miatt a harmadik szabadedzésen csak néhány kört tudtak megtenni, a csapat végül képtelen volt elérni célját.
„Az, hogy egy mért kört futottam a harmadik edzésen, nyilván nem segített. Egy kissé hátrányban voltunk, és éppen hogy összeraktuk az autót percekkel az időmérő előtt. Összepakoltuk és kimentünk – az első etapon talán fél másodpercembe is belekerült ez.”
A Red Bull továbbra is küszködik a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel, így Webber autójából azt már az időmérő előtt kiszerelték.
Az ausztrál csapattársa, Sebastian Vettel mindeközben tovább szárnyal, Kínában sorozatban harmadik rajtelsőségét szerezte meg, így jó esélye van arra, hogy Melbourne és Sepang után Sanghajban is felálljon a dobogó legfelső fokára.