Mark Webber diktálta a tempót a Maláj Nagydíj pénteki első szabadedzésén, amit elkerült az eső. A Red Bull ausztrálja mögött Lewis Hamilton és Michael Schumacher végzett az első háromban.
Mark Webber visszavágott a számára csalódást okozó szezonnyitóért, és fölényes diadalt aratott az első szabadedzésen Malajziában.
A Red Bull ausztrál versenyzőjét még csak megközelíteni sem tudták a többiek a kilencven perces tréningen, ahol végül több mint másfél másodpercet adott az őt követő Lewis Hamiltonnak.
Michael Schumacher a harmadik helyre hozta be a Mercedest, Nico Hülkenberg előtt, aki remek tempót ment a Force Indiával.
Az indiai alakulat tesztpilótája mögött Pastor Maldonado végzett, aki legjobb idejét egy 19 körös etap végén érte el, ami azt bizonyítja, hogy egyre tartósabbak a Pirelli abroncsai.
Felipe Massa, aki az edzés javarészében csak kivezető és levezető köröket teljesített, mért kör nélkül, hiszen csapattársával, Fernando Alonsóval együtt aerodinamikai elemeket tesztelt a Ferrarinak, a hatodik helyre hozta be versenygépét.
A Renault remekül kezdett, Nick Heidfeld vezetett az elején, de jobb első féke meghibásodott, aminek következtében blokkolva maradt az abroncs. A német versenyző mindössze hat kört teljesített, azonban ideje így is elég volt ahhoz, hogy a hetedik legyen.
Vitaly Petrov számára sem volt felhőtlen az első edzés. Az orosz versenyző a kilences kanyar fékzónájában elvesztette autója felett az uralmát, a bal első fék meghibásodása miatt, és a kavicságyban landolt. Azt egyelőre nem tudni, hogy a két meghibásodásnak van-e köze egymáshoz, de gyanítani lehet, hogy igen.
Nem csak Petrov volt az, aki nagysebességű balesetet szenvedett. A Virgin újonca, Jerome d’Ambrosio az utolsó kanyar fékzónájában került komoly bajba, mikor eltörött autója bal első felfüggesztése, és a rendszer szó szerint felrobbant, hasonlóan, mint a tavalyi évben Sebastien Buemi autóján a Kínai Nagydíjon.
Az Ausztrál Nagydíj győztese, Sebastian Vettel csak a tizenhetedik helyen végzett, négy teljes másodperccel lemaradva csapattársa mögött. A német pilóta a Red Bull hibrid rendszerét tesztelte, és nyilvánvalóan nem a legjobb köridők elérésére hajtott.