Mark Webber szerint szerencsétlenül jöttek ki a dolgok és senki nem okolható a harmadik etap utolsó kanyarjában történtek miatt, mikor kis híján összeakadt Lewis Hamiltonnal és Michael Schumacherrel az időmérő végén Japánban.
Mark Webber szerint szerencsétlenül jöttek ki a dolgok és senki nem okolható a harmadik etap utolsó kanyarjában történtek miatt, mikor kis híján összeakadt Lewis Hamiltonnal és Michael Schumacherrel az időmérő végén Japánban.
Mindhárom versenyző a végletekig kivárt és az utolsó pillanatban akarta megkezdeni utolsó mért körét, aminek az lett a vége, hogy csak Webber tudta időben megkezdeni gyorskörét, azonban mivel lecsúszott az ideális ívről az incidens miatt, esélye sem volt javítani.
Webber és Schumacher Hamilton mögött haladt, aki az utolsó sikánban kis híján megállt, hogy valamelyest leszakadjon előtte haladó csapattársától, Jenson Buttontól, mikor egy szempillantás alatt elment mellette két ellenfele.
Mivel nagy volt a tülekedés a sikánban, sem Hamilton, sem Schumacher nem ért fel időben, és nem tudta megkezdeni mért körét, míg Webber lecsúszott a célegyenesre vezető kanyar ideális ívéről, így már alapból hátrányban kezdhette meg utolsó gyorskörét.
Hamilton első mért köre elég volt ahhoz, hogy a harmadik helyen maradjon, míg Webbernek be kellett érnie a hatodik pozícióval, miközben Schumacher mért kör nélkül maradt, így a hetedik helyről várhatja a holnapi futam rajtját.
„Eszem ágában sem volt megelőzni Hamiltont” – mondta Webber. „Semmi ilyesmibe nem akartam belekeveredni. Azonban a csapat mondta, hogy gyerünk, hajtsak, mert nem fogom tudni megkezdeni a mért körömet, és keményen kell nyomnom az utolsó sikánban.”
„Lewis nyilván Jensonra várt. Michael pedig keményen hajtott mögöttem. Azt gondoltam, hogy nem lehet gond, hiszen Michael még mögöttem van és ő is fel akar érni a körre, de mikor megérkeztünk a sikánba, Lewis szinte állt a pályán.”
„Mindenki fel akart érni, nagy volt a káosz, de azt gondolom, hogy egyikünk sem tehet róla. Lewis blokkolni próbált, de aztán elengedett, nyilván nem akarta, hogy megelőzzem. Végül túljutottam, de nagyon lassan.”
„Szar volt mindannyiunk számára” – tette hozzá az ausztrál, aki elárulta, hogy több hibát is vétett utolsó mért körén.
„Már az első szektorom gyenge volt, az utolsó kanyarban történtek miatt. A visszafordítóban hibáztam, és nem nyitottam a DRS-t, ami nem tudom, mennyi időveszteséget jelentette, de nem segített, az biztos.”