Mark Webber elégedetten nyilatkozott, miután sikeresen bejáratta csapata vadonatúj autóját a téli tesztek második állomásának helyet adó Jerezben, jóllehet az eső mellett egy nem várt motorcsere is nehezítette a munkáját.
Mark Webber elégedetten nyilatkozott, miután sikeresen bejáratta csapata vadonatúj autóját a téli tesztek második állomásának helyet adó Jerezben, jóllehet az eső mellett egy nem várt motorcsere is nehezítette a munkáját.
Bár ideálisnak aligha volt nevezhető az RB6 első tesztnapja, ugyanis szinte végig esett az eső a spanyol ringen, az ausztrál pilóta mégis úgy gondolja, hogy az új autó jól teljesített, és hozta azt a szintet, amit elődje tavalyi sikerei után elvártak tőle.
“Elég jók az érzéseim az első nap után. Nem volt tökéletesen tiszta az tesztprogram a változó időjárási viszonyok miatt, azonban ez mindenki számára azonos volt” – mondta Webber, akit egy műszaki probléma is hátráltatott a munkában.
“Sajnos volt egy teljesen szokványos problémánk, elfolyt az olaj, de azt hiszem, egy kicsit rosszul kezeltük a dolgot, így utólag úgy gondolom, hogy sokkal gyorsabban is végezhettünk volna, de néha így mennek ezek a dolgok.”
“Emiatt nem sikerült annyi időt a pályán töltenünk, amennyit simán eltölthettünk volna, de végül így is ötven kört teljesítettem az új autóval. Bízom abban, hogy holnap (csütörtök) száraz lesz a pálya, és még több információt begyűjthetünk.”
Az első egy óra kivételével egész nap vizes volt a burkolat, így a szokásosnál is jóval nehezebb bármiféle következtetést levonni a köridőkből. Webber azonban úgy érzi, nincs miért aggódniuk, az új autó hozta az elvárt szintet.
“Minden úgy ment, ahogy vártuk” – folytatta. “Egy esős napon ez a teljesítmény rendben van Jerezben. Természetesen még sok mindent meg kell értenünk az új autóról, de ez még csak egy bejáratás volt, az igazi munka csak most kezdődik el.”
“Lehetetlen megmondani, hol állunk, mert egyesek egyik pillanatban szárnyalnak, a másikban pedig csak cammognak, így nehéz megmondani, ki milyen programon van. A köridőkre majd csak a hónap végén lesz érdemes valamennyire is odafigyelni.”
A Red Bull Racing tavalyi versenygépe trendet teremtett, és bár a riválisok számos megoldást átvettek az idei évben, Webber úgy érzi, hogy az Adrian Newey vezette tervezőcsapat idén is szolgálhat még meglepetésekkel.
“Nagyon hízelgő látni, hogy a legtöbb csapat lemásolta a tavalyi évben használt megoldásainkat, és azokat felhasználta idei versenygépe tervezése és fejlesztése során” – magyarázta Webber.
“Ez hatalmas dicsőség a szakembereink, leginkább Adrian Newey számára, és azt bizonyítja, hogy mennyire leleményes szakember. Azonban minél hosszabb ideig nem változnak a szabályok, annál nehezebb extrém megoldásokkal előrukkolni.”
“A tavalyi évben kiváló munkát végzett, és bízom abban, hogy ez idén sem lesz másképp, és az idei versenygéppel minden versenyen harcba szállhatunk majd a győzelemért, és esélyünk lesz megszerezni a világbajnoki címet, ami a célunk.”
“Az idei versenygép a tavalyi továbbfejlesztése, és reméljük, hogy annak minden erősségét megtartotta. Viszont azzal is tisztában vagyunk, hogy nem lesz könnyű dolgunk, egy pillanatig sem becsüljük alá ellenfeleinket.”
Miközben a riválisok kivétel nélkül változtattak versenyzői felállásukon, a Red Bullnál nem történt ilyen jellegű változás, így egy összeszokott párossal kezdheti meg az idei évet, ami Webber szerint szintén előnyt jelenthet számukra.
“Szinte azonos a vezetési stílusunk, ami mindenképpen előnyt jelent a csapatnak a fejlesztések terén” – mondta. “Ez egy hatalmas bónusz a csapatnak, mikor nem kell két irányba fejlesztenie.”
“Rengetegen vannak abban a cipőben, hogy versenyzőiknek még össze kell szokniuk, így a szezon első fele a tanulásról fog szólni számukra, míg mi már össze vagyunk szokva (Sebastian) Vettellel.”