Mark Webber győzelmével ért véget a szezon utolsó előtti állomásának helyet adó Brazil Nagydíj, azonban a figyelem középpontjában Jenson Button állt, aki azzal, hogy behozta autóját az ötödik helyre, eldöntötte mindkét bajnokságot, és megnyerte első vb-címét az F1-ben.
Mark Webber győzelmével ért véget a szezon utolsó előtti állomásának helyet adó Brazil Nagydíj, azonban a figyelem középpontjában Jenson Button állt, aki azzal, hogy behozta autóját az ötödik helyre, eldöntötte mindkét bajnokságot, és megnyerte első vb-címét az F1-ben.
Azzal, hogy az ötödik pozícióban végzett, Button megszerezte élete első világbajnoki címet a Forma-1-ben a Brazil Nagydíjon, ami egyébként Webber győzelmével zárult.
Sebastian Vettel a tizenötödikről egészen a negyedik helyig jutott, ám ez nem volt elég ahhoz, hogy életben tartsa világbajnoki reményeit, míg Button legközelebbi riválisa, és csapattársa, a pole-ból induló Rubens Barrichello csak a negyedik helyen állt, mikor egy defekt miatt ki kellett állnia a boxba, így végül a nyolcadik helyen ért célba.
Mindez azt is jelenti egyben, hogy a Brawn GP debütáló évében a konstruktőri bajnoki címet is megszerezte, nem egészen egy évvel azután, hogy elődje, a Honda úgy döntött, hogy elhagyja a királykategóriát.
Meleg, felhős égbolt, és száraz pálya fogadta a mezőnyt a szezon utolsó előtti állomásának helyet adó Brazil Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 27, a pályáé pedig 33 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.
A pole pozícióból induló Rubens Barrichello remekül kapta el a rajtot, vezető pozíciója egy pillanatig sem volt veszélyben, ám Adrian Sutil teljesen megérkezett Mark Webber mellé a célegyenes végén, ahogy Kimi Raikkönen is előre tört az ötödik helyről a KERS-szel.
Miután sikeresen elment a Force India német pilótája mellett, a Ferrari világbajnoka az első kanyarkombináció utáni egyenesben, a hibrid rendszerben lévő még tárolt energia felhasználásával megpróbált elmenni Webber mellett.
Az ausztrál azonban kiszorította a fűre, és össze is értek. Raikkönen első szárnya hozzáért a Red Bull bal hátsó kerekéhez, aminek jobb fele teljesen leszakadt.
Pillanatokkal később a negyedik helyért csatázó Jarno Trulli elvesztette uralmát autója felett, miközben harcban volt Sultillal, akit hátulról telibe talált, így mindkét autó keresztbe állt a pályán, és a Toyota éppen eltalálta Fernando Alonso Renault-ját, így már az első körben mindhárman búcsúztak.
A versenyirányítás azonnal pályára küldte a biztonsági autót, miközben az első kanyarban megpördült Heikki Kovalainen, illetve a sérült első szárnnyal bajlódó Raikkönen is kiállt a boxba.
A McLaren finn pilótája azonban idő előtt lőtt ki a szerelők közül, így magával rántotta a töltőberendezést, amit tőböl kiszakított. A csőben lévő üzemanyag kifolyt a boxutcában, pontosan Raikkönen előtt, aki rendesen kapott belőle. A benzin meg is gyulladt, és csak a szerencsének köszönhető, hogy nem lett komolyabb baj.
A biztonsági autó az ötödik körben engedte el a mezőnyt. Barrichello megtartotta vezető pozícióját Webber előtt, míg Robert Kubica megelőzte Nico Rosberget, és felugrott a harmadik helyre.
Button a középmezőnyben két kör alatt két versenyző mellett is elment, ám képtelen volt előzési pozícióba kerülni a bemutatkozó versenyén kiválóan vezető Kamui Kobayashi Toyotájával szemben, így beragadt a japán mögé a hetedik helyen.
Barrichello közben magabiztosan vezetett, ám ahogy arra a súlyadatok alapján számítani is lehetett, jóval előbb állt ki a boxba, mint ellenfelei, mellyel rengeteget veszített, ugyanis a kiállások első körét követően visszacsúszott Webber és Kubica mögé a harmadik helyre.
A hihetetlen izgalmas első etapot egy langyosabb második követte, az élen nem változott a sorrend, attól eltekintve, hogy Button áthámozta magát Kobayashin, és Vettel előtt, a hatodik pozícióban folytatta tovább a körözést.
A kiállások második körét követően a két bajnoki esélyes helyet cserélt egymással, ám a Brawn brit pilótája továbbra is nyerő pozícióban volt a bajnokság szempontjából.
Azzal pedig, hogy csapattársa hét körrel a vége előtt egy lassú defektet kapott, ami miatt be kellett állni a boxba új gumiért, végleg eldőlt minden.
Webber magabiztos vezetést bemutatva, látszólag könnyedén győzött Brazíliában, ahol az időjárás megkímélte a versenyzőket.
A Red Bull ausztrálja mögött Kubica végzett a BMW-vel, míg a dobogó harmadik fokára, a mezőny végéről induló Lewis Hamilton állhatott fel, mellyel a McLaren egy ponttal megelőzte a Ferrarit a konstruktőrök versenyében, miután Raikkönen – Vettel és Button mögött – a hatodik lett. A pontszerzők sorát Sebastien Buemi és végül Barrichello zárta.
A Williams istálló csalódottan hagyhatta el a helyszínt, ugyanis Rosberg kiváló tempót diktált és minden esélye megvolt arra, hogy előkelő helyen végezzen, azonban egy mechanikai probléma miatt már a verseny felénél fel kellett adnia a küzdelmet.
Csapattársa, Kazuki Nakajima sem volt szerencsésebb, a japán versenyző honfitársával, Kobayashival akadt össze, és kiesett.
Brazil Nagydíj, verseny:
1. Webber Red Bull-Renault (B) 1h32:23.081 2. Kubica BMW Sauber (B) + 7.626 3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 18.944 4. Vettel Red Bull-Renault (B) + 19.652 5. Button Brawn-Mercedes (B) + 29.005 6. Raikkonen Ferrari (B) + 33.340 7. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 35.991 8. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 45.454 9. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 48.499 10. Kobayashi Toyota (B) + 1:03.324 11. Fisichella Ferrari (B) + 1:10.665 12. Liuzzi Force India-Mercedes (B) + 1:11.388 13. Grosjean Renault (B) + 1 kör 14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör Leggyorsabb kör: Webber, 1:13.733 Kiesők: Nakajima Williams-Toyota (B) 31 Rosberg Williams-Toyota (B) 28 Heidfeld BMW Sauber (B) 22 Sutil Force India-Mercedes (B) 1 Trulli Toyota (B) 1 Alonso Renault (B) 1