Mark Webber, a Red Bull Racing ausztrál versenyzője úgy véli, ha az időmérő edzéseken, illetve a versenyek első etapjain sikerülne javítania teljesítményén, jobb eredményeket érhetne el.
Mark Webber, a Red Bull Racing ausztrál versenyzője úgy véli, ha az időmérő edzéseken, illetve a versenyek első etapjain sikerülne javítania teljesítményén, jobb eredményeket érhetne el.
Noha csapattársa, Sebastian Vettel már Japánban bebiztosította második világbajnoki címét, Webber idén még egy győzelmet sem aratott. A rutinos sofőr szerint ennek legfőbb oka, hogy nem tud elég következetes teljesítményt nyújtani a kvalifikáción, és a versenyek első etapjaiban sem mindig hozza csúcsformáját.
„Egy kicsit annak is köze van a dologhoz, hogy nehezen tudom működésre bírni a gumikat. Valójában viszont a legnagyobb probléma az, hogy mindig túlságosan lemaradok a verseny utolsó etapjára” – vallotta be az ausztrál az Autosprintnek adott interjújában.
„A futam első etapja a bokszkiállásig nagyon fontos, majdnem olyan fontos, mint a korábbi években. A különbség annyi, hogy amikor volt tankolás a versenyeken, rugalmasabbak lehettünk a stratégiával, átállhattunk egy kiállásról kettőre, vagy fordítva.”
„Manapság ez jobbára már az elején eldől, különösen, ha az ember a legjobb négy hely valamelyikéért küzd. Nyilván lehet olyan versenyt is futni, ahol az ember hátulról zárkózik fel, mint ahogy Jenson [Button] és én is megtettem már. De általánosságban véve az első három ugyanazt csinálja a versenyen, gyakorlatilag másolják egymás taktikáit. Ha a riválisod kiáll, te is kiállsz. Ha viszont lemaradsz és küzdened kell azért, hogy felzárkózz, a gumik gyorsan kopnak. Valójában még soha nem futottam elég jó első etapot.”
Webber úgy véli, csapattársa, Vettel erőssége éppen az, hogy parádés teljesítményt nyújt az időmérőkön, így már kezdettől fogva kontroll alatt tudja tartani saját versenyét.
„A szezon elején nyilván volt több technikai problémám is, ami nem segített. Elégedett vagyok bizonyos dolgokkal, de nem sikerült elérnem a tavalyi szintet, jobbára azért, mert nem pozícionáltam magam a megfelelő helyre az első körökben. Ebben az is komoly szerepet játszott, hogy nem voltam elég gyors az időmérőkön.”
„Seb teljes mértékben az én ellentétem: a szombati időmérőn rendkívül erős, mint ahogy a futam első szakaszában is, amikor a tőle telhető legjobbat nyújtja. Ezután nem sok mindent kell tennie.”
Habár Webber abban bízik, a fújt diffúzorok betiltása miatt jövőre ismét harcban lehet majd a győzelmekért, nem ringatja magát illúziókba, hiszen tudja, csak kemény munkával változtathat saját helyzetén.
„Az autók nagyon különbözőek. Ez az, amiért reménykedem, hiszen jövőre betiltják a kipufogógáz által fújt diffúzorokat is. Néha azt kérdezem magamtól, mi a fene folyik itt, mert a legapróbb dolgok is totálisan megváltoztathatják az autót.”
„Viszont nem akarok pusztán a reményből táplálkozni, az nem vezet sehová. Keményen kell dolgoznom azért, hogy jövőre erősen térjek vissza. A szezon első felében a bokszkiállásokkal is nehézségeim voltak, most már nincs, de még most sem találom meg a megfelelő versenytempót. Olyan ez az egész, mint egy kirakó: a következő feladat, hogy javítsak a teljesítményemen a versenyek első etapjaiban. Ha ezt sikerül, újra harcban leszek.”