Mark Webber megszerezte idei első pole pozícióját, így az élről vághat neki a Spanyol Nagydíjnak, miután az utolsó etapban felülmúlta Sebastian Vettelt, aki eddig minden alkalommal az első helyről indulhatott 2011-ben.
Mark Webber idei első rajtelsőségét ünnepelhetett, miután az élen végzett a Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzésén.
A Red Bull ausztrál versenyzője az utolsó etapban felülmúlta csapattársát, Sebastian Vettelt – aki az eddigi összes idei időmérőt megnyerte. A bajnokcsapat versenyzői majd’ egy teljes másodpercet vertek a többiekre, így ahogy sejteni is lehetett, egymással vívtak csatát az elsőségért.
Lewis Hamilton kis híján megpördült legjobb körén, mellyel a harmadik helyre hozta be a McLarent. A wokingi alakulat már-már elkönyvelhette magának a második sort, ám Fernando Alonso az utolsó pillanatban megfutott gyorskörével, beékelődött közéjük, és megszerezte a negyedik helyet.
Vitaly Petrov a hatodik helyre kormányozta a Renault-t, Nico Rosberg elé, akinek csapattársa, Michael Schumacher úgy döntött, hogy nem hajt ki az utolsó etapban, és inkább spórol a lágy gumikkal.
Pastor Maldonado a kilencedik helyen végzett a Williamsszel, Felipe Massa mögött.
Napos, meleg időben vette kezdetét a szezon ötödik állomásának helyet adó Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzése, ahol a levegő hőmérséklete 24, az aszfalté pedig 37 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.
Első etap
Bár az eddigi dominancia ellenére nem a Red Bull versenyzői végeztek az élen, különösebb meglepetés nélkül zárult az első húszperces tréning, hiszen az élre állók kivétel nélkül a lágyabb keverékekkel teljesítették leggyorsabb köreiket.
Michael Schumacher végzett az élen, 1:22.960-as idejével, akit Vitaly Petrov (Renault) és Pastor Maldonado (Williams) követett a harmadik helyen a Ferrari duója, Fernando Alonso illetve Felipe Massa előtt.
A Red Bull versenyzői, akik a McLarennel egyetemben a keményebb keverékeken futottak az első etapban, a hetedik és a tizenegyedik helyen végeztek, ami szintén azt bizonyítja, hogy a Pirelli új kemény keverékei valóban jóval lassabbak, mint a lágyak.
Az első etap legnagyobb vesztese egyértelműen Nick Heidfeld volt, aki nem tudott részt venni az edzésen, hiszen a szerelők bármennyire keményen is dolgoztak, nem tudták összerakni az autóját, ami lángokba borult a harmadik szabadedzésen.
A Lotus pedig örülhetett, hiszen Heikki Kovalainennel először jutott be a második etapba, miután Heidfeld mellett Rubens Barrichello is kiesett.
Az első etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Jarno Trulli (Lotus), Rubens Barrichello (Williams), Timo Glock (Virgin), Vitantonio Liuzzi (Force India), Narain Karthikeyan (Hispania), Jerome d’Ambrosio (Hispania) és Nick Heidfeld (Renault).
Második etap
A második etapban visszaállt a rend. A Red Bull versenyzői domináltak, egyedüliként mentek be 1:22 alá, így magabiztosan nyertek. Mögöttük a McLaren duója, Jenson Button és Lewis Hamilton végzett, a Mercedes párosa, Rosberg és Schumacher előtt.
Alonso a hetedik helyre hozta be a Ferrarit, míg Massa csak a tízedik lett. Közéjül Maldonado és Petrov ékelődött be a nyolcadik illetve a kilencedik helyen.
A Force India pilótái kemény keverékeken futottak, hogy spóroljanak a lágy gumikkal, amit a Lotus nagyon okosan ki is használt, ugyanis lágy gumikon még kiküldte Kovalainent, aki így megelőzte az indiai csapat versenyzőit, így a tizenötödik helyről vághat neki a vasárnapi versenynek.
A második etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Sebastien Buemi (Toro Rosso), Sergio Perez (Sauber), Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Kamui Kobayashi (Sauber), Heikki Kovalainen (Lotus), Paul di Resta (Force India) és Adrian Sutil (Force India).
Harmadik etap
A Red Bull fényévnyire volt a többiektől, ám Webber ezúttal megverte Vettelt, aki már nem tudott mit tenni, hiszen a csapat nem engedte ki újra a pályára versenyzőit, ugyanis spórolni akart a lágy gumikkal.
Már-már úgy tűnt, hogy a McLaren megszerzi a második sort, ám Alonso utolsó mért körén kiváló időt ment, mellyel feljött a negyedik helyre.
Petrov a hatodik helyre hozta be a Renault-t, Rosberg, Massa és Maldonado előtt, míg a tízedik pozíciót Schumacher kaparintotta meg, aki úgy döntött, egyetlen mért kört sem teljesít az utolsó etapban, hogy spóroljon a gumikkal.