Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva nemrégiben elárulta, biztos abban, amennyiben csapata tartani tudja a fejlesztési versenyt legfőbb riválisaival, képes lesz elhódítani a világbajnoki címet a szezon végén.
Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva nemrégiben elárulta, biztos abban, amennyiben csapata tartani tudja a fejlesztési versenyt legfőbb riválisaival, képes lesz elhódítani a világbajnoki címet a szezon végén.
A brit gárda az elmúlt hétvégén, Kínában Lewis Hamilton révén megszerezte idei első győzelmét, így bizonyította, habár a Red Bull parádés tempóról tett tanúbizonyságot az év első két versenyén, még messze nem lefutott az idei bajnokság.
Whitmarsh elmondta, korai még jóslatokba bocsátkozni a bajnokság végkimenetelét illetően, lélektanilag azonban nagyon jót tett a csapatnak az idei első diadal.
„Még a szezon korai szakaszában járunk, de mentálisan nagyon fontos, hogy az ember megszerezze első győzelmét az adott szezonban” – magyarázta a szakember.
„Még hosszú a bajnokság és javítani fogunk az autón, akárcsak a többiek. Ha ezt sikerül megfelelően megtenni, képesek leszünk harcolni a bajnoki címért.”
Whitmarsh hozzátette, habár az idei rendkívül nehezen indult számukra, a csapat parádés munkát végzett az évadnyitót megelőző időszakban, így mind megbízhatóság, mind teljesítmény tekintetében javítani tudtak az MP4-26-os versenygépen.
„A Forma-1 egy olyan világ, ahol nagyon gyorsan kell reagálni. Az utolsó, barcelonai teszten nagyon le voltunk maradva megbízhatóság és teljesítmény tekintetében, ám a csapat fantasztikus munkát végzett és megfordította a helyzetet.”
Az elmúlt három verseny alapján a legfőbb rivális egyértelmű gyenge pontja a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS). Mark Webber és Sebastian Vettel Ausztrália és Malajzia után Kínában is küszködött a hibrid technológiával.
A McLarent irányító Whitmarsh azonban nem gondolja azt, hogy a KERS komoly ütőkártya lehet a wokingi gárda kezében, ahhoz ugyanis, hogy megfelelő előnyre tegyenek szert az energiaital-gyárosokkal szemben, mindennek tökéletesen kell működnie.
„Nehéz megmondani. Nekünk is volt némi problémánk a hibrid rendszerrel az elmúlt hétvégén, de a Mercedes fantasztikus munkát végzett. Viszont együttesen a KERS, a gumik és a DRS-rendszer nagyon izgalmas és komoly kihívást jelentő versenyeket produkál. Mindennek össze kell jönnie.”