A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh tisztában van azzal, hogy csapata nem állhat le idei autója fejlesztésével, és továbbra is nagyon keményen kell dolgoznia az MP4/24-es modellen, miután Lewis Hamilton győzelmet aratott a Magyar Nagydíjon.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh tisztában van azzal, hogy csapata nem állhat le idei autója fejlesztésével, és továbbra is nagyon keményen kell dolgoznia az MP4/24-es modellen, miután Lewis Hamilton győzelmet aratott a Magyar Nagydíjon.
A wokingi gárda borzalmasan kezdte az idei évet, egyszerűen képtelen volt felvenni a harcot ellenfeleivel, ám motorpartnere, a Mercedes hazai versenyén, a Német Nagydíjon előrukkolt egy javítócsomaggal, amely a rá következő futamra kiforrt, ahol Hamilton sima győzelmet aratott.
Whitmarsh szerint sikerült megtalálniuk a helyes utat, és még több sikert érhetnek el a szezon hátralévő részében, nem beszélve arról, hogy az idei versenygép jó alapul szolgál majd a 2010-es modellnek.
“Tudtuk, mit kell tennünk, mindössze meg kellett találnunk a módját annak, hogyan érhetjük el a célunkat, és szerintem komoly fejlődést értünk el az autón, amit az eredmények is mutatnak” – mondta a brit szakember.
“Nem állhatunk le, folyamatosan kell fejlesztenünk, hogy még jobbak legyünk. Azonban még fontosabb, hogy bizonyosságot szerezzünk arról, hogy jövőre egy versenygépes autónk lesz.”
“Az aerodinamikai szabályok elhanyagolható mértékben változnak jövőre. A tankolás nem lesz engedélyezett verseny közben, de ez nem befolyásolja az aerodinamikai csomagot, így szerintem minden okunk megvan arra, hogy magabiztosak legyünk.”
“Ugyanakkor nem szabad, hogy önelégültté váljunk, mert továbbra is keményen kell dolgoznunk. Számos csapat leállította már idei autója fejlesztését, és minden erejével a jövő évi projektre koncentrál, így mindent meg kell tennünk azért, hogy jobb munkát végzünk náluk.”
“A csapat célja egyértelmű: versenyeket nyerni, és bezsebelni a bajnoki címet a következő idényben” – tette hozzá Whitmarsh, aki elárulta, hogy autójuk aerodinamikájával voltak problémáik a szezon első felében.
“Az autó alapjaival, és karakterisztikájával nem volt gond, azonban számos ok miatt le voltunk maradva a többiektől az aerodinamika terén. Mivel a fejlesztések nem hozták meg a várt sikert, mindent újra kellett gondolnunk.”
“Nem volt egyszerű dolgunk, mert számtalan olyan eset volt, mikor nem hogy előre, inkább visszaléptünk. Végrehajtottunk néhány alapvető változtatást a súlyeloszlás terén, és elkezdtük elfogadni, hogy teljesen más aerodinamikai filozófia szerint kell fejlesztenünk.”