Egyelőre még nem írná le saját csapatát, a McLaren-Mercedest a téli teszteredmények láttán az alakulatot irányító Martin Whitmarsh.
Egyelőre még nem írná le saját csapatát, a McLaren-Mercedest a téli teszteredmények láttán az alakulatot irányító Martin Whitmarsh.
A szakember a Forma-1 hivatalos weboldalának adott interjúban árulta el, habár valóban számos probléma hátráltatta őket a felkészülés során, az autó valós tempójáról egyelőre még korai lenne nyilatkozni.
„Tavaly Lewis [Hamilton] három győzelmet aratott, Jenson [Button]pedig kettőt” – mondta a csapatfőnök.
„Habár ez az öt győzelem több annál, mint amennyit a legtöbb forma-1-es csapat remélhet egy évad során, végül a második helyen végeztünk a konstruktőrök között, 58 ponttal megelőzve tradicionális riválisunkat, a Ferrarit. Miután azonban a csapat célja mindig is az volt, hogy az első helyen végezzen, a 2010-es év nem nevezhető dicsőséges esztendőnek.”
„Mindazonáltal – véleményem szerint – az MP4-25-ös egy meglehetősen jó autó volt, noha világos, hogy nem volt olyan gyors a szezon során, mint a Red Bull RB6-osa.”
Whitmarsh hozzátette, magabiztosan várják a szezonkezdetet, noha elismerik, nem várt problémákkal találkoztak a februári teszteken, amelyeket a lehető leghamarabb orvosolniuk kellett.
„Ami az idei évet illeti: még túl korai bármi véglegeset mondani az MP4-26-osról, vagy bármely más 2011-es F1-es versenygépről.”
„Volt néhány megbízhatósági problémánk a tesztek során, de magabiztosak vagyunk, mert úgy gondoljuk, hogy a dolgok most már jó irányba folynak.”
Mint ismert, a McLaren tavalyi versenygépével vett részt az év első tesztsorozatán, Valenciában, így az új autót csak Jerezben vitték pályára először. A csapat akkor úgy nyilatkozott, elsősorban a Pirelli abroncsok kiértékelése miatt választották ezt a megoldást, Whitmarsh pedig a mai napig úgy gondolja, jó döntést hoztak.
„Valamennyi csapat számára teljesítmény szempontjából idén az egyik legfontosabb tényezőt a Pirelli abroncsai jelentik” – magyarázta a szakember.
„Azért a régi autóval köröztünk Valenciában, mert úgy éreztük, sokkal jobban ki tudjuk értékelni a keverékeket, egy olyan platformon, melyet már jól ismerünk.”
„Ami azt illeti, az első teszt rendkívül hasznos volt számunkra, hiszen rengeteg adatot gyűjtöttünk az abroncsokról. És noha elismerem, hogy az MP4-26-osnak akadtak kezdeti problémái, teljes mértékben kiállunk döntésünk mellett.”
Arról, hogy riválisaihoz képest milyen teljesítményre lesz majd képes a wokingi gárda, Whitmarsh nem kívánt sokat mondani.
„Én nem szeretnék csatlakozni azokhoz, akik a teszteredményekből messzemenő következtetéseket vonnak le. Szóval inkább várnék, és majd meglátjuk, miképp bontakozik ki a szezon – biztos vagyok abban, hogy lesz néhány meglepetés, és hogy őszinte legyek, ez mindig is jót tesz a sportnak.