A Forma-1 csapatai megtanulták, alaposabban át kell gondolniuk a jövőbeli szabályváltozásokat, ha nem akarnak olyan kínos helyzetbe kerülni, mint az időmérő edzések körüli huzavona kapcsán.
A Forma-1 csapatai megtanulták, alaposabban át kell gondolniuk a jövőbeli szabályváltozásokat, ha nem akarnak olyan kínos helyzetbe kerülni, mint az időmérő edzések körüli huzavona kapcsán.
A királykategória mezőnye 2016-ra megszavazta a kvalifikáció menetének drasztikus megváltoztatását, az új formátum azonban csúfos kudarcot vallott az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon.
Bár a csapatok egyetértettek abban, visszakozásra volna szükség, csak a Bahreini Nagydíjat követően született döntés arról, hogy a sanghaji versenyhétvégétől kezdődően a 2015 végéig érvényben lévő szisztéma szerint folytatódnak majd a rajtpozíciókért zajló küzdelmek.
„Azt hiszem, megtanultuk, hogy több időt kell szánnunk az ötletek megvitatására” – mondta Claire Williams, a Williams csapatfőnök-helyettese.
„Nem akarunk nyilvánosan megvitatni ilyen forgatókönyveket. Ezeket zárt ajtók mögött kellene intéznünk.”
A Williams a bahreini futam előtt egyike volt azon négy csapatnak, mely nem engedte az FIA-nak, hogy finomítson a kiesésen alapuló időmérő-szisztémán – nem az volt ugyanis az istállók eredeti szándéka.
„A Williamsnél örülünk annak, hogy visszatérünk a 2015-ös rendszerhez. Nyilvánvaló, hogy a rajongók ezt szeretnék, és remélem, hogy a média is ezt akarja. Az biztos, hogy a partnereink ezt szeretnék.”
„Így legalább lesz némi stabilitás, le tudunk ülni, és alaposan ki tudjuk elemezni, 2017-re miképp változtathatnánk az időmérők menetén. Szerintem ez az, amire szükségünk van – ezt kell tennünk.”