A Red Bull Racing technikai igazgatója, Geoff Willis úgy gondolja, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) bevezetésével, nem feltétlenül lesz több előzés jövőre a Forma-1-ben.
A Red Bull Racing technikai igazgatója, Geoff Willis úgy gondolja, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) bevezetésével, nem feltétlenül lesz több előzés jövőre a Forma-1-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) mindent megtesz annak érdekében, hogy izgalmasabbá és látványosabbá tegye a versenyeket, ugyanis az elmúlt években nagyon kevés előzést láthattunk a sportban.
Többek között emiatt is jönnek az új szabályok. Változnak az aerodinamikai regulák, a versenyzők menet közben változtathatnak az első szárnyon, és bevezetésre kerül a fékenergia tárolására, illetve felszabadítására szolgáló KERS.
Az új, nagyfeszültségű eszköz használata néhány másodpercig hozzávetőlegesen 80 lőerő pluszt jelent, ami komoly segítséget nyújthat egy-egy előzés alkalmával, nem is beszélve arról, hogy az első szárnyprofil változtatásával stabilabbá válhat a követő autó.
Willis azonban úgy gondolja, hogy sem az állítható szárnyak, sem a KERS használata nem eredményez majd több előzést a királykategóriában, ha valamitől, akkor maximum az új aerodinamikai szabályoktól lehet némi előrelépést várni ezen a téren.
“Úgy gondolom, hogy a csapatok hamar meg fogják tanulni, miként használják és optimalizálják a KERS rendszert, azonban ez önmagában nem fogja túlságosan elősegíteni az előzéseket” – mondta a szakember az Autosprint magazinnak.
“Az új aerodinamikai szabályok viszont nagyobb súllyal esnek majd a latba, és megkönnyíthetik az előzéseket. A hátsó szárny felületének csökkenésével a követő autó közelebb kerülhet az előtte haladóhoz, mivel a szélárnyékban nem lesz olyan nagy a leszorító erő veszteség.”
Willis azonban hozzátette, mindez a szezon folyamán sokat változhat, ugyanis a csapatok nyilvánvalóan azon lesznek, hogy olyan megoldásokat találjanak és vessenek be, melyek megnehezítik a követő autó dolgát.
“Nyilvánvalóan az egyik aerodinamikai fejlesztés arra irányul majd, hogy minél kuszább légörvényeket keltsen az autód, hogy nehezebb legyen a követő versenygépben ülő dolga, és kevésbé legyen megelőzhető az autód.”