A Racing Point csapata annak reményében érkezett meg a legendás brit versenyhelyszínre, hogy lehetősége lesz a dobogós helyekért harcba szállnia. Csütörtökön azonban viszonylag hamar kiderült, a silverstone-i istálló első hazai hétvégéje nem várt kihívásokat tartogat, Sergio Perez koronavírus tesztje ugyanis nem hozott eredményt.
A Forma-1-ben használatos COVID-19 tesztek a vírus két génjét detektálják: ha az illetőnél mindkét gént kimutatja a teszt, pozitív eredmény születik, ha egyiket sem, akkor negatív. Perez esetében az egyik gént kimutatta a teszt, a másikat viszont nem – így elsőre „bizonytalan” eredményt született.
A tesztet természetesen megismételték, pár órával később, csütörtök délután 14 óra 20 perckor pedig kiderült, Perez megfertőződött a koronavírussal, így nem vehet részt a Brit Nagydíjon.
AZ A BIZONYOS TELEFONHÍVÁS
A Racing Point csapata természetesen azonnal elkezdte körbejárni a lehetséges forgatókönyveket: az istállónak nincs szerződtetett tartalékversenyzője az idei szezonra, a Mercedesszel kötött megállapodása viszont lehetővé teszi, hogy „használja” a német istálló valamely tartalékosát, Stoffel Vandoorne-t, vagy Esteban Gutierrezt.
Előbbi versenyző viszont nem volt elérhető erre a hétvégére Forma-E-s kötelezettségei miatt. Otmar Szafnauer csapatfőnök így Gutierrezt,illetve Nico Hülkenberget hívta fel, hogy ellenőrizze, elérhetőek-e a hétvégére. A csapat számára viszont a német versenyző volt az elsődleges opció, több okból is: Hülkenberg 2012-ben, illetve 2014 és 2016 között versenyzett már az istállónál, így jól ismeri a csapattagokat, ráadásul lényegében csak 3 versenyt hagyott ki, hiszen tavaly, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon még rajthoz állt a Renault színeiben.
Amikor tehát érkezett az a bizonyos telefonhívás, Hülkenberg összepakolt, és pár óra múlva már repülőn ült. A rutinos versenyző egyébként a hétvégén Németországból „szakértette” volna a Brit Nagydíjat a német RTL televízió központjában, majd a Nürburgringen tesztelt volna egy GT4-es versenyautót.
ÜLÉSPRÓBA, SZIMULÁTOR, ÖLTÖZÉK, PAPÍRMUNKA
Hülkenberg gépe 19 órakor landolt, a versenyző pedig rögtön az istálló silverstone-i központja felé vette az irányt, ahol megejtették az üléspróbát, és rögtön a szimulátorba ült, hogy megismerkedjen a Racing Point versenyautójával, illetve annak kormányával.
A csapat közben versenyzői öltözéket is szerzett neki – egészen konkrétan Lance Stroll egyik szettjét kapta meg, az ugyanis nagyjából megfelelt az ő méretének. Elvégezték az ilyenkor szokásos papírmunkákat: szerződést írtak, illetve a csapat intézte a szuperlicencet, miközben folyamatosan kommunikáltak a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA).
Hülkenberg péntek reggel 8 órakor, 3 órával az első edzés előtt érkezett volna meg a pályára, ám ez nem történt meg: kiderült ugyanis, a németnek újabb koronavírus-tesztet kellett elvégeznie, és ennek eredményére vártak. Ennek hiányában be sem léphetett a paddockba a szigorú biztonsági előírások miatt.
A teszteredményt végül az utolsó pillanatban kapta meg a csapat – kész szerencse, hogy a Racing Point gyára mintegy 5 perc sétára található a silverstone-i versenypályától! A papírral a kezében aztán Hülkenberg beléphetett az F1-es paddockba, gyorsan magára kapta a versenyzői overált, az első edzésen pedig 23 kört pakolt a Racing Point RP20-as versenyautójába, és a 9. legjobb idővel zárt.
Az elérhető opciókat figyelembe véve alighanem kijelenthető, a Racing Point a lehető legjobb megoldást választotta, és nem kizárt, hogy Hülkenberg a jövő hétvégi 70. évforduló Nagydíján is autóba ülhet majd…