A téli szünetben rengetegen szenvedünk az F1 hiánya okozta elvonási tünetekkel szabadidőnkben, ezért próbáljuk pótolni a hétvégi adrenalint, de mit tehetünk? Nosztalgia, Forma-1-es videók, gokartozás? Vagy… élményautózás?
Elvonási tünetek kezelése
Újranézhetjük a versenyeket, olvashatjuk a híreket, álmodozhatunk, hogy ott és akkor, abban a kanyarban, mi lett volna, ha… Könyveket olvashatunk, mert szeretnénk kicsit benne maradni ebben a világban, nem szeretnénk kiszakadni márciusig belőle.
Ilyenkor van egy kis időnk arra, hogy hétvégén mással is foglalkozzunk, keressük a lehetőségeket, hogy hogyan tud még inkább magával ragadni minket az F1-érzés: elmehetünk gokartozni, vagy kereshetünk valami „magasabb szintű” dolgot. Mi is valahogy így találtunk rá a formaautózásra, vagyis az élményautózás egy igazán különleges formájára, amibe azonnal beleszerettünk, bátran mondhatjuk, hogy nincs ehhez fogható érzés.
Most, karácsony előtt pedig még többen érdeklődnek, hogy de mi is ez, tényleg megéri-e ilyen programot vásárolni apának, fiúnak, tesónak?
F1- és pályaélmény egyben
Úgy gondoltuk, nem hagyatkozunk teljesen magunkra, és megkérdezünk erről egy igazi versenyzőt, a Zengő Motorsport pilótáját, Nagy Norbit, aki határozottan állítja, aki a Forma-1 szerelmese, annak ez kiváló lehetőség, hiszen Magyarországon ez az autó áll legközelebb ahhoz, hogy átéljük vele az F1-érzést.
„A formaautó nagyon hasonlít a versenygokartozáshoz. Ez még nem sok embernek mondhat bármit is, mert az itthoni gokartpályákon nem versenygokartokkal találkozunk – Budapesten sem” – mondta Norbi.
„Annyira direkten reagál minden mozdulatára az embernek, mint semmilyen más utcai autó, még egy sportautóhoz sem hasonlítható.”
Ez áll a legközelebb a Forma-1-hez Magyarországon, általában mindenki azért választja, mert F1 rajongó.”
Nem ritka, hogy férfiak könnyeikkel küszködnek, amikor kiszállnak az autóból – ilyenkor a család is úgy gondolja, bizony, megérte az ajándék.
Az emberi reakciók – valódi élmény
„Nagyon sokszor láttam elképedt tekinteteket, hogy milyen is ezzel menni, mennyire nincs rugózása, hirtelen blokkolnak a kerekek, mennyire hirtelen meg lehet forogni az autóval.”
„Ezt mindig megelőzi egy 15 perces iskoláztatás, hogy hogy kell kezelni egy ilyen autót. Itt ugye nincs instruktor, szóval nagy felelősség van a sofőr vállán, de mindenki nagy élményekkel távozik.”
Kíváncsiak voltunk, mi rejlik a motorborítás mögött, mi van a gép lelkében, szóval nézzük: ez egy 2015-ös Renault, 140 lóerős, 450 kg, súlyaránya alapján olyan, mintha gyorsabban menne, mint egy Ferrari, ő 7-7,5 másodperc alatt van 200-on.
Se szervó, se kipörgésgátló
És hogy hogyan kell működésre bírni ezt a csodát? Hát, bizony nem könnyű vele bánni. Egy 5 sebességes szekvenciális váltó van benne, ami annyit jelent, hogy a kuplungot akkor használjuk, ha elindulunk vele, illetve, ha megállunk. Ezek után a többi váltáshoz nem kell kuplung, csak húzni kell magad fele – akkor felfele váltasz, illetve fordítva. Nincsen az autóban se kipörgésgátló, se szervó.
Ez egy versenyautó.
Ha a kormány ferdén áll, nagy gázadásnál abban a pillanatban ez az autó megpördül. Akkor is nagyon könnyen megforog, ha nincs megfelelő tapadás, a gumik nincsenek megfelelő hőmérsékleten – és akkor csak a kétségbeesés jön.
Viszont ha minden szabályt betartasz, életed egyik legnagyobb élménye lehet, amelyet sokáig fogsz emlegetni, és büszke leszel arra, hogy egy ilyen autót terelgethettél.
Szeretnéd kipróbálni? Az ÉlményPláza széles kínálatából bőven válogathatsz karácsonyra, ha pedig kifejezetten a formaautózás érdekel, katt ide!