Ahogyan arról már a lapunk is beszámolt, a hétvégi Olasz Nagydíjtól kezdődően a Forma-1 csapatai nem használhatják úgynevezett „party-üzemmódjaikat” az időmérőkön, egy új technikai direktíva szerint ugyanis a kvalifikáción és a versenyen ugyanazt a motormódot kötelesek használni a versenyzők.
A Renault a múlt hétvégi Belga Nagydíjon kiválóan szerepelt az időmérőn, hiszen egy 4. és 5. helyet szereztek meg versenyzői, a csapatot irányító Cyril Abiteboul azonban attól tart, az új szabályozás miatt ezt a remeklést nem tudják megismételni Monzában.
„A legnagyobb aggodalmam, a Spában felállított elvárásokat látva, hogy mit is tudunk elérni Monzában. Különösen úgy, hogy az időmérős motormódokat nem használhatjuk tovább” – mondta a szakember.
„Nagyon aggódom, hogy épp ellenkező hatása lesz, mint azt az emberek várják.”
Egyes vélekedések szerint a Mercedest érintheti a legérzékenyebben a változás, hiszen az elmúlt években remekeltek az időmérős motormódokat tekintve is. Bár a Renault a motorerőt tekintve sokat javult az elmúlt néhány idényben, Abiteboul azt mondja, nem lehetnek elégedettek ezzel.
„Én akkor leszek elégedett, ha folyamatosan a miénk a legerősebb motor. A négyből a második hely nem olyan nagy eredmény” – mondta.
„De szerintem nagyon nehéz pontosan tudni, hogyan is állunk. Minden versenypályán másképp használjuk a motort.”
Abiteboul azt mondja, nem gondolja azt, hogy Monzában is olyan erősek lesznek, mint egy hete, Spában.
„A karakterisztikát tekintve talán Spa volt az egyik legjobb pálya számunkra. Monza is rendben lehet. De nem igazán tüzelt fel az, amit az első edzésen láttam. Szóval továbbra is fókuszáltak maradunk, tovább folytatjuk a munkát, és arra törekszünk, hogy egy minden pályán következetes autónk legyen.”