Az istálló idei versenyautója az MCL35M kódjelet viseli, és mivel a koronavírus-járvány miatt a csapatok lényegében ugyanazokat a kasztnikat használják, mint az elmúlt idényben, az új modell természetesen a tavalyi autó alapjaira épült.
A McLaren viszont a többi istállónál többet dolgozhatott az autón, hiszen ők idéntől már nem a Renault, hanem a Mercedes V6-osait használják. Lényegében tehát mondhatjuk azt, hogy egy alaposan átszabott versenyautóról van szó.
IDÉN MÁR MERCEDES-MOTORRAL
„Bár meglehetősen stabilak maradtak a technikai szabályok 2020 után, van néhány jelentős aerodinamikai változás, amikre fontos jól reagálni” – mondta James Key, a wokingi istálló technikai igazgatója.
„Mindenfajta szabályváltozás lehetőséget kínál, a csapat pedig Wokingban hihetetlenül keményen dolgozik a nehéz körülmények közepette, hogy a legtöbbet hozzuk ki ebből a lehetőségből.”
„Az MCL35M kódjelű versenyautó tervezésekor az egyik legfőbb dolog a Mercedes-AMG erőforrásának integrálása volt, ami komoly erőfeszítéseket követelt meg Wokingban, mint ahogy a Mercedesnél is. Bár korlátozottak voltak a lehetőségeink a homologizált autó miatt, a csapat fantasztikus munkát végzett a tervezés optimalizálásával.”
„Forma-1-es autót építeni soha nem könnyű. Ezek a világ leggyorsabb és technikailag legösszetettebb versenyautói, a kihívást pedig csak nehezítette a koronavírus-járvány. Az elmúlt évben a csapat a gyárban hihetetlenül szigorú tesztelési folyamatnak lett alávetve, és olyan munkafolyamatokat végeztünk, melyekkel biztonságban tudtuk szakembereinket. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy kollégáim megbirkóztak ezzel a kihívással, és a lehető legjobb csomaggal álltak elő.”
Az új versenygép megőrizte papajanarancs és kék fényezését, melyet az istálló először 1960-ban használt az F1-ben az alapító Bruce McLarennel a volánnál.
A McLaren egyébként 54. Forma-1-es szezonját kezdi meg 2021-ben, és miután tavaly a 3. helyen zárt a konstruktőrök versenyében, természetesen nagy optimizmussal várja az új évadot.
„A kihívást jelentő, ugyanakkor eredményes 2020-as év után megnyomtuk az újraindítás gombot erre az idényre, miközben folytatjuk utunkat a rajtrács eleje felé” – mondta Zak Brown, a McLaren sportigazgatója.
„Az idei még keményebb szezon lesz, de készen állunk a kihívásra. Szeretnék említést tenni a Forma-1, az FIA és a többi csapat folyamatos munkájáról, melyeket a sport érdekében tesznek.”
„Büszke vagyok csapatunkra és arra a fejlődésre, amit közösen elértünk eddig. Hosszú út vár még ránk, de nagyszerű a hangulat házon belül, és egyre erősebb ellenféllé válunk, ahogy haladunk tovább az utunkon.”
A MEZŐNY EGYIK LEGÜTŐKÉPESEBB VERSENYZŐPÁROSA
A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl azt mondja, a Lando Norris – Daniel Ricciardo kettős az egyik legerősebb lesz idén a Forma-1-es mezőnyben.
„Az egész csapat keményen dolgozott a rövid téli időszak alatt a mercedeses kollégákkal együtt, hogy megalkossuk az MCL35M-et, és egy erős autót adjunk versenyzőink alá erre az évre” – nyilatkozta a szakember.
„Nem volt apró kihívás, és szeretnénk a csapat minden egyes tagjának köszönetet mondani. Tudom, hogy Lando és Daniel mindent megtesznek majd azért, hogy megmutassák a pályán, milyen keményen dolgozott mindenki.”
„Rendkívül elégedettek vagyunk azzal, ahogy Lando Anglia legfiatalabb dobogósává fejlődött azóta, hogy 2017-ben teszt- és fejlesztőversenyző volt. Szenvedélye és tapasztalata kéz a kézben növekszik, és most ő az egyik leggyorsabb és legizgalmasabb versenyző a mezőnyben.”
„Daniel pedig a következő lépésünket testesíti meg, döntése pedig, hogy csatlakozott a McLarenhez, egyfajta elismerése annak, hogy fejlődünk. Futamgyőztesként és igazi versenyzőként Daniel energiát és tapasztalatot hoz a McLarenhez, mely hozzásegíthet missziónk beteljesítéséhez, hogy a mezőny élére kerüljünk.”
Lando Norris a tavalyi évadnyitón első dobogós eredményét szerezte, a fiatal tehetség pedig természetesen mindent belead majd azért, hogy idén is jó eredményeket érjen el a McLarennel.
„Valahányszor autóba ülök, azt érzem, hogy nő az önbizalmam és tapasztalatom, ami segít évről évre abban, hogy javuljon a teljesítményem. Keményen dolgoztam a holtidényben, hogy készen álljak a téli tesztekre, és alig várom már, hogy újra autóba üljek” – mondta a brit tehetség.
„Nagyon várom már, hogy visszatérjünk olyan országokba, ahová tavaly nem tudtunk eljutni – remélhetőleg már rajongók előtt is versenyezhetünk, akik hihetetlen légkört varázsolnak minden egyes helyszínen. Nagyon hiányoznak a pálya mellől, de addig is olyan keményen fogok dolgozni, amilyen keményen csak tudok, hogy látványos show-val kápráztassam el őket. 2021 ismét egy kihívást jelentő év lesz a pályán, de mindent bele fogok adni.”
Daniel Ricciardo a Renault-tól érkezett a McLarenhez – a francia istállónál két szezont húzott le, tavaly pedig két alkalommal is dobogóra állt.
„Nagyszerű, hogy végre csatlakozhattam a csapathoz – egy örökkévalóságnak tűnt az eltelt idő, amióta tavaly májusban bejelentettük” – mondta az ausztrál.
„A McLaren lenyűgöző utat tett meg az elmúlt pár évben, és izgatottan várom már, hogy segítsem a csapatnak fenntartani ezt a pozitív lendületet. Az elmúlt pár hetet azzal töltöttem, hogy beilleszkedjek, hogy a lehető legjobban felkészüljek az idénykezdetre.”
„Izgatottan és motiváltan várom az új idényt, és azt gondolom, elkötelezettségem csak nőtt a tapasztalatommal, és nagyon várom már, hogy elkezdődjön pályafutásom új fejezete.”
Az előszezoni teszteket március 12-14. között tartják Bahreinben, míg az idény első versenyét ugyanitt rendezik március 28-án.