A Forma-1-es Spanyol Nagydíjon után a sportot irányító testület levélben tájékoztatta az F1-es csapatokat arról, a júniusi Francia Nagydíjtól kezdődően szigorít a hátsó szárnyak terheléses tesztjein, miután kiderült, több istálló – köztük a Red Bull Racing – olyan hátsó szárnyakat használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak.
Bár ezek a szárnyelemek teljesítették az FIA hajlékonysági tesztjeit, az FIA szerint ellentétesek a szabályok szellemiségével, ezért szigorúbb tesztnek veti alá őket a jövőben. Hogy az említett csapatoknak legyen elég idejük áttervezni a szóban forgó alkatrészeket, az új szabályozás csak a Francia Nagydíjon lép életbe – Monacóban és Bakuban tehát továbbra is használhatják a hajlékony szárnyakat.
Ez pedig alaposan kiakasztotta a McLaren csapatát irányító Andreas Seidlt, aki örül ugyan az FIA fellépésének, ám azonnali szabályváltoztatást sürget.
„Üdvözöljük az FIA reakcióját a technikai direktíva által, amivel alapvetően egyet is értünk. De a bevezetésének időpontjával határozottan nem, mert a mi szempontunkból semmi oka annak, hogy számos csapat tovább élvezze az előnyét olyasvalaminek, ami álláspontunk szerint egyértelműen ellentétes a szabályokkal” – mondta Seidl.
„Már néhány verseny óta megvan ez az előnyük, aminek nyilván nem örülünk. És határozottan ellenezzük, hogy tovább élvezhessék ezt az előnyt még néhány versenyen, és emiatt egyeztetünk is az FIA-val.”
„Egyszerűen azt reméljük, hogy az FIA erőskezű lesz a kérdésben, mert álláspontunk szerint ez egyszerűen nem elfogadható, hiszen nagy hátrányba kerülnek azok a csapatok, melyek a szabályok keretein belül maradtak.”
Bár a hajlékony szárnyak kapcsán főleg a Red Bull nevét említették, úgy hírlik, a Ferrari, az Alpine és az Alfa Romeo csapata is trükközött a kérdéses elemekkel – habár az FIA tesztjein mindegyik csapat versenygépe átment.
Seidl azt mondja, nem igazán érdekli, hogy megnevezzen csapatokat, ám ő maga is látott egyértelmű videófelvételeket.
„Nem érdekel az, hogy most neveket említsek. Az FIA dolga megbizonyosodni arról, hogy fair küzdelem zajlik a csapatok között, nekik kell érvényesíteniük a szabályokat. De a médiában néhány név már elhangzott – és komolyabb elemzések is. Elég csak megnézni a hátsó szárnyakat, hogy mit csinálnak a főlapok és a véglapok. Már van néhány remek videó a YouTube-on, teljes elemzések.”
A McLaren-főnök hozzátette, nem szeretnének a tiltakozás jogával élni, egyszerűen határozott fellépést várnak a szövetségtől.
„Alapvetően én nem vagyok oda a más csapatok és autók elleni tiltakozásnak. Ahogy mondtam, egyeztetünk az FIA-val, hogy megtudjuk, mit fognak tenni annak érdekében, hogy azok a csapatok, melyek ilyen elemeket terveztek, amiket Barcelonában is láttunk, egyszerűen ne használhassák őket mostantól.”