Az Alfa Romeo szerint „vicc”, hogy szezon közben változnak az F1-es szabályok - F1VILÁG.HU

Az Alfa Romeo szerint „vicc”, hogy szezon közben változnak az F1-es szabályok

HIRDETÉS
Az Alfa Romeo Forma-1-es csapatát irányító Frederic Vasseur egész egyszerűen „viccnek” nevezte, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idény közben változtat a versenyautók hátsó szárnyainak terheléses tesztjein.
99 GIOVINAZZI Antonio (ita), Alfa Romeo Racing ORLEN C41, action during the 2021 Formula One World Championship, Grand Prix of Monaco from on May 20 to 23 in Monaco - Photo Antonin Vincent / DPPI

Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a Forma-1 irányító testülete a Spanyol Nagydíj után tájékoztatta a csapatokat arról, a jövőben szigorúbban fogja ellenőrizni a hátsó szárnyak hajlékonyságát, így ezeket az elemeket a jövőben agresszívebb teszteknek vetik majd alá.

Mindezt azt követően, hogy Barcelonában kiderült, több csapat – köztük a Red Bull Racing – olyan szárnyakat használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak.

A változtatás a Francia Nagydíjtól kezdve lép életbe, és miközben egyes csapatok, köztük a Mercedes és a McLaren elfogadhatatlannak tartja, hogy csak a jövő hónapban változnak a regulák, a hajlékony szárnyakat használó csapatok dühösek, hiszen állításuk szerint mindenben a szabályoknak megfelelően jártak el.

Utóbbi csoportba tartozik az Alfa Romeo is, melynek csapatfőnöke, Frederic Vasseur a Monacói Nagydíjon fakadt ki. A szakember rámutatott, miközben minden csapat ott próbál spórolni, ahol tud, a szabályok módosulása elképesztő költségekkel jár majd számukra.

„Lesz időnk változtatni rajta, de egy vagyonba fog kerülni” – mondta a szakember Monte-Carlóban.

„Mindannyian küzdünk azzal, hogy spóroljunk, szinte már egy emberünk lesz csak a pályán, és aztán jönnek ezek a dolgok… Ez egy vicc. Szerintem ez egy vicc.”

Arra a kérdésre, hogy pontosan mekkora lesz a különbség köridőben a két szárny között, Vasseur elárulta: „Őszinte leszek, jelentéktelen lesz. Pár összehasonlítást már elvégeztünk, és a különbség nem volt óriási. De nem is emiatt aggódom. Akkor már miért nem változtatunk az autók súlyán is a jövő hétre? Ha van egy csapat, amely nem tudja elérni a súlyhatárt…”

Vasseur szerint az FIA nem jár el fair módon, mert azok a csapatok, amelyek ilyen szárnyakkal álltak elő, teljes mértékben a szabályoknak megfelelően jártak el, most viszont drága változtatásra kényszerülnek.

„Megvolt ez a szabályozás a maximális deformációval és terheléssel, és szerintem mi [az Alfa Romeónál] sem vagyunk okosabbak, mint a többiek. Mindenki tartja magát a határokhoz, az FIA pedig úgy döntött, változtat ezen a határon. Egy kicsit meglepő, de változtattak a terhelés és a deformáció mértékén a szezon közben.”

Hirdetés

„Nem az új teszt bevezetése a probléma, vagy az új módszer – hanem az értékek megváltoztatása. És én először találkozom ilyennel.”

„Ha ugyanis a határon vagy, ha jó munkát végeztél, akkor is új szárnyat kell gyártanod. Ez pedig a spórolás közben óriási erőfeszítésekkel jár.”

„Az F1-ben a mérnökök és a tervezők azért vannak, hogy a szabályokat a határokig kihasználva tervezzenek alkatrészeket. Ha szezon közben változtatunk a szabályokon, akkor új alkatrészeket kell tervezni, és azok a csapatok, amelyek azt mondják, hogy őket nem fogja érinteni a dolog… Ez egy vicc.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint 500 ezer dollárba, azaz mintegy 143 millió forintba kerül majd, hogy az érintett csapatok változtassanak hátsó szárnyaikon.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az Alfa Romeo szerint „vicc”, hogy szezon közben változnak az F1-es szabályok
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!