A rugalmas szárnyelemek hetek óta újra beszédtémát szolgáltatnak az F1-ben, kiderült ugyanis, több csapat olyan hátsó szárnyakat használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak.
Az FIA lépett az ügyben, és a Francia Nagydíjtól kezdve szigorít a terheléses teszteken – a Mercedes és a McLaren szerint előbb kell érvénybe léptetni az új szabályozást.
„Ha ismét olyan elhajlást látunk, mint Barcelonában, akkor lépésekre lesz szükség ezen a hétvégén” – mondta Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke Bakuban. „Hogy ez hogyan fog kinézni a paddockban, azt nem tudom még.”
„Örülünk az FIA intézkedéseinek a technikai direktíva által, még a frissített technikai direktívának is örülünk. Az egyetlen dolog, amivel nem vagyunk elégedettek, és ez az értekezésünk lényege, hogy miért hagyjuk, hogy a csapatok még néhány versenyen előnybe kerüljenek olyan autókkal, melyek nem felelnek meg a szabályoknak.”
Bár lehetetlen, hogy az F1-es szárnyak teljesen merevek legyenek, Seidl szerint a szabályosság megítélésekor azt kell mérlegelni az FIA-nak, hogy milyen céllal tervezték a kérdéses elemeket.
„Nemcsak a hajlékonyságról van szó, ami fontos, hogy az FIA megvizsgálja, hogyan hozzák létre ezt az elhajlást. Ha a rugalmasság olyan tervezéssel jön létre, melynek célja egyértelműen az, hogy átmenjen a szabályokban foglalt teszteken, majd jelentősen elhajoljon, az nem felel meg a 3.8-as cikkelynek [mely tiltja a rugalmas aerodinamikai elemek használatát – a szerk].”
Seidl nem kívánta megerősíteni, hogy óvást nyújtanak-e be, ha néhány riválisuk használja a rugalmas szárnyakat Bakuban.
„Nem akarok az óvással kapcsolatos értekezésekbe belemenni jelenleg. A hétvége előtt nincs értelme bármit is csinálni, hiszen szombat reggel még ki lehet cserélni a hátsó szárnyakat. Péntek este még nincs értelme csinálni semmit.”