Az Osztrák Nagydíjon Russell idén először jutott be az időmérő edzés utolsó szakaszába, a vasárnapi versenyt pedig a 8. helyről tudta megkezdeni.
Az Alfa Romeo számára nehezen alakultak a spielbergi küzdelmek, Antonio Giovinazzi már az első körben a bokszba kényszerült, Kimi Räikkönen pedig az utolsó körben balesetezett – így mindketten Russell Williamse mögött végeztek.
Pedig Räikkönen a verseny egy pontján a 6. helyen is autózott, első etapjának nagy részét viszont Russell Williamse mögött töltötte.
Az Alfa Romeo mérnökigazgatója azt mondja, alapvetően egy olyan autótól kaptak ki, melyet nyers tempó tekintetében meg kellett volna verniük.
„Gyorsak az egyenesekben, ezt megerősíthetem. Nehéz követni egy másik autót, és előzni az egyenesekben, de szerintem nekünk jobb versenyautónk van” – mondta Xevi Pujolar, hozzátéve: leginkább a Russell-faktorral nem tudtak mit kezdeni.
„Ami az időmérőt illeti, azt kell mondanom, hogy különösen Russell nagyon jó munkát végez, nekünk pedig keményebben kell dolgoznunk, hogy egy szintre kerüljünk, vagy jobbak legyünk. De összességében a versenyeken alapvetően jobbak vagyunk a tempót tekintve.”
Pujolar hozzátette, minden követ meg kell mozgatniuk azért, hogy a folytatásban Russell és a többi rivális előtt végezzenek.
„A spielbergi egy specifikus pálya, és Silverstone sem lesz könnyű. De láthattuk az elmúlt két hétvégén, hogy harcolni tudtunk velük, képesek voltunk versenyezni velük.”
„Nemcsak Russell-lel, de harcolni tudtunk az Alpine-nal, az Aston Martinnal, és még az egyik AlphaTaurival is. Szóval az egész nagyon szoros.”