Az idei szezonra teljesen megváltoztak a Forma-1 szabályai, emiatt pedig a versenyautók is gyökeres változásokon mentek keresztül. Nemcsak külsőleg alakultak át teljesen, de jóval nehezebbek is lettek: a technikai szabályzat szerint minimumsúlyuk az eddigi 752 kg helyett 795 kg lett, a bahreini tesztek során pedig további 3 kg-os emelést jelentettek be.
Emellett ráadásul a kerekek mérete is megváltozott: a csapatok idén már nem 13, hanem 18 colos abroncsokat használnak, ráadásul keréktakaró elemek is felkerültek az autókra. A Red Bull csapata az elmúlt négy idény során rendre a leggyorsabb volt a bokszutcában: tavaly a nyolc leggyorsabb kerékcserét ők abszolválták, egy alkalommal 1,88 másodperc alatt cserélték le az abroncsokat versenyautójukon versenykörülmények között.
„A kerékcserék egy kicsit lelassultak” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az F1 TV-nek. „A kerekek nehezebbek, ráadásul vannak rajtuk keréktakaró elemek is. Szóval kétlem, hogy 2 másodperc alatti kiállásaink lesznek, de remélhetőleg meg tudjuk közelíteni a 2 másodpercet.”
„Szerencsére az emelős emberünk, Olaf [Janssen] az egyik legnagyobb srác a csapatban, már ami a magasságát illeti. Nagy, erős dél-afrikai srác, márpedig itt szükség van az izomerőre, hogy felemeljük ezeket az autókat!”
Horner hozzátette, a 2022-es autók méretei a versenyzők dolgát is megnehezítik.
„Masszívak ezek az autók, olyanok, mint a hajók, főleg a lassabb kanyarokban. Majdnem 800 kg-ot nyomnak, 50 kg-mal nehezebbek, mint tavaly. Nagyobbak és hosszabbak lettek. De a tempós kanyarokban ugyanolyan gyorsak, ha nem gyorsabbak egy kicsit!”
„Az alacsony tempójú kanyarokban van különbség, igazából több, mint a gyors kanyarokban. Természetesen alkalmazkodniuk kell a pilótáknak ezekhez az autókhoz, a leszorítóerőhöz, az új szabályokhoz, de lenyűgöző, hogy milyen gyorsan képesek erre.”