A tavalyi idény során számos vitás eset, illetve vitatható versenybírói döntés borzolta a kedélyeket a száguldó cirkuszban, a stewardok esetenkénti következetlensége pedig odáig vezetett, hogy lényegében már maguk a versenyzők sem tudták, milyen manővereket megengedettek egymással szemben, és milyenek nem.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezért idén összeállított egy iránymutatást azzal kapcsolatban, hogy milyen manőverek megengedettek a versenypályán. Fontos megjegyezni, hogy ezek csupán iránymutatások – főleg a versenybírók számára, hogy megkönnyítsék a versenybírói döntéseket.
A kiadott dokumentum konkrétan kitér arra, hogy a versenyzők mit engedhetnek meg maguknak, és mit nem, amikor egy rivális előznek a versenypályán.
Ahhoz, hogy az előzendő autó köteles legyen elegendő helyet biztosítani a hátul érkezőnek, az előző versenyautó jelentős részének már a rivális autója mellett kell lennie, az előzést pedig biztonságos és kontrollált módon kell végrehajtani, természetesen a pályahatárokon belül.
A dokumentum kitér arra is, a versenybírók számos tényezőt figyelembe vesznek majd, amikor arról kell dönteniük, hogy mi számít a versenyautó „jelentős részének”: például azt is, hogy a kanyar csúcspontjáig az előző autó első kerekei a második autó mellett legyenek.
Hasonlóak az iránymutatások abban az esetben is, ha egy versenyző úgy dönt, nem belül, hanem kívülről előzi meg riválisát, ebben az esetben viszont a stewardok azt vizsgálják meg, hogy az előző autó a kanyar csúcspontjától kezdve előrébb van-e az ellenfél autójánál. A kiadott dokumentum megjegyzi, hogy az az autó, melyet éppen előznek, muszáj, hogy szabályosan teljesítse a kanyart, tiszteletben tartva a pálya határait.
A fenti iránymutatások minden kanyarra hasonlóan alkalmazhatók, az FIA pedig szigorúan betarttatja a pályahatárokat, és nagyon odafigyel majd a feltartásokra, illetve arra is, hogy a versenyző egyértelműen visszaadjon minden előnyt, amit jogosulatlanul szerzett.