Ahogyan arról korábban lapunk is beszámolt, a Forma-1 csapatai idén igencsak küszködnek a versenyautók súlyával. A 2022-es modelleknek a szabályok szerint üzemanyag nélkül legalább 798 kg-ot kell nyomniuk, és úgy hírlik, a Red Bull is azon csapatok közé tartozott az idény elején, melynek autója jóval ezen súlyhatár felett volt.
A csapatnál az elmúlt hetekben gőzerővel dolgoztak azon, hogy valahogy könnyebbé tegyék az RB18-ast, az Imolában pályára vitt újításokkal pedig sikerült is lépéseket tenni a helyes irányba. A Red Bullnál van ok az elégedettségre, hiszen Max Verstappen vezetésével sima kettős győzelmet arattak az Emilia-Romagna Nagydíjon.
Helmut Marko elárulta, örömteli, hogy autójuk könnyebb lett, de sok munka vár még rájuk a folytatásban.
„Azok a fejlesztések, melyekkel erre a hétvégére érkeztünk, jól működtek” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak nyilatkozva. „Az autó veszített a súlyából, de még van tennivalónk ezen a fronton. Még mindig az FIA által előírt minimumsúly felett vagyunk. Ez pedig azt jelenti, hogy tovább kell dolgoznunk, hogy közelebb kerüljünk ehhez a számhoz. De ez teljesen normális. Zsírégetéskor sem veszíted el egyszerre az összes súlyt!”
A világbajnoki összetettben a 2. helyet elfoglaló Verstappen a vasárnapi verseny után elárulta, mivel változékony időjárás közepette kellett versenyezniük Imolában, nehéz megmondani, mennyivel lett gyorsabb az autó a fejlesztéseknek hála.
„Hoztunk ide fejlesztéseket, de természetesen nem tudom, valójában mennyit hoztak a konyhára, mivel elég hektikus hétvége volt az esővel, majd a száraz pályával” – mondta a címvédő. „Nagyon nehéz megítélni, de határozottan jobban boldogultunk egy kicsit a dolgokkal, mint Ausztráliában. Szóval nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy kiviteleztük az egész hétvégét.”
Helmut Marko ezzel együtt arról is beszélt, a hétvége siker nagy lendületet ad a Red Bull csapatának.
„Ez a hétvége rendkívül fontos a csapatmorál szempontjából” – fogalmazott. „Most bizonyítottuk, hogy határozottan versenyképes csomaggal rendelkezünk az idei szezonra. Gyorsabbak voltunk a Ferrarinál. Megfelelő tartományban működtettük a gumikat, és sokkal jobban dolgoztunk ezen a hétvégén, mint Ausztráliában, beleértve az autó egyensúlyát is. A Ferrarinak alapvetően olyan gondjai voltak, mint nekünk Ausztráliában.”