A legutóbbi változtatást az imolai Emilia-Romagna Nagydíjra ejtette meg a csapat, így a kék szín mellett már jobbára a fekete alapszín dominál a versenyautón: nincs fényezés az első és hátsó szárnyakon, az oldalszekrényeken, a motorborítás felső részén, valamint a pilótafülke elején sem.
De több más hasonló csapat is hasonló lépésekhez folyamodott, a Red Bull, a McLaren és az Aston Martin is spórolt a fényezéssel, hogy minél könnyebbé tegye versenyautóját, a királykategória alakulatai ugyanis jelenleg küszködnek azzal, hogy megközelítsék az idény előtt meghatározott 798 kg-os súlyhatárt.
A Williams főmérnöke elárulta, a fényezés megváltoztatását az istálló marketingcsapatának is jóvá kellett hagynia, sőt, mérnökeik azt szerették volna, hogy az egész autó karbonfeketében tündököljön a szezon során.
„Természetesen. Abszolút!” – mondta a szakember, amikor arról kérdezték, megvitatták-e az elképzelést, ám végül természetesen nem volt mód arra, hogy az egész autó fekete legyen. „Ez egyszerűen egy olyan dolog, ahol a mérnökség találkozik a marketinggel, nem igaz? Mindannyian szeretnénk, hogy az autó marhajól nézzen ki, ez is része a sportnak. És nemcsak az autón lévő fényezésről beszélek, az egész brandet meghatározza, ami egyértelműen nagyon fontos.”
„Kétségkívül kompromisszum. Muszáj, hogy az autónak legyen némi látható személyisége. Ugyanakkor viszont a szponzorok érdeke is, hogy olyan gyorssá tegyük, amennyire csak lehet.”
„Azt gondolom, jó ideje tudjuk már, hogy hihetetlenül nehéz lesz elérni a minimumsúlyt. A költségplafon ráadásul tovább bonyolítja a dolgokat, különösen a nagyobb csapatok számára. Egy kicsit önkényes számról beszélünk, mert ha az FIA 500 kg-ban határozná meg a limitet, soha nem tudnánk lemenni odáig, szóval attól függ, hogy sportként milyen célt tűzünk ki ezzel a számmal. Ha a csapatok jelentős többségét, vagy egy kivétellel az összeset nézzük jelen helyzet szerint, akkor azt mondhatjuk, hogy jobb lenne emelni ezen a számon. De abszolút megértem, hogy ha van egy csapat, amelynek nincs szüksége az emelésre, akkor nyilván nem fognak belemenni.”
Robson azt nem árulta el pontosan, mennyi súlyt spóroltak a fényezés módosításával, elmondása szerint viszont „jelentős” volt a fejlődés ezen a téren.
„A festési séma egy kicsit több pusztán mérnöki döntésnél, de el tudom képzelni, hogy marad a mostani fényezés, mert drága és időigényes lenne más módon spórolni a súllyal. Ha elégedettek vagyunk azzal, ahogy az autó most kinéz, akkor jobb, ha a büdzsénket másra használjuk fel, és tesszük gyorsabbá az autót. Remélem, hogy így marad.”