A Williams mérnökei a teljes fényezést levakarták volna az autóról - F1VILÁG.HU

A Williams mérnökei a teljes fényezést levakarták volna az autóról

HIRDETÉS
A teljes versenyautót feketén hagyták volna a Williams mérnökei, hogy így spóroljanak a súllyal – árulta el az istálló főmérnöke, Dave Robson, természetesen azonban erre nem volt lehetőség. A brit kiscsapat a szezonkezdet óta több más istállóhoz hasonlóan módosított fényezésén, egész egyszerűen azért, hogy könnyebbé tegye versenyautóját.
Nicholas Latifi (CDN) Williams Racing FW44.
Emilia Romagna Grand Prix, Friday 22nd April 2022. Imola, Italy.

A legutóbbi változtatást az imolai Emilia-Romagna Nagydíjra ejtette meg a csapat, így a kék szín mellett már jobbára a fekete alapszín dominál a versenyautón: nincs fényezés az első és hátsó szárnyakon, az oldalszekrényeken, a motorborítás felső részén, valamint a pilótafülke elején sem.

De több más hasonló csapat is hasonló lépésekhez folyamodott, a Red Bull, a McLaren és az Aston Martin is spórolt a fényezéssel, hogy minél könnyebbé tegye versenyautóját, a királykategória alakulatai ugyanis jelenleg küszködnek azzal, hogy megközelítsék az idény előtt meghatározott 798 kg-os súlyhatárt.

A Williams főmérnöke elárulta, a fényezés megváltoztatását az istálló marketingcsapatának is jóvá kellett hagynia, sőt, mérnökeik azt szerették volna, hogy az egész autó karbonfeketében tündököljön a szezon során.

„Természetesen. Abszolút!” – mondta a szakember, amikor arról kérdezték, megvitatták-e az elképzelést, ám végül természetesen nem volt mód arra, hogy az egész autó fekete legyen. „Ez egyszerűen egy olyan dolog, ahol a mérnökség találkozik a marketinggel, nem igaz? Mindannyian szeretnénk, hogy az autó marhajól nézzen ki, ez is része a sportnak. És nemcsak az autón lévő fényezésről beszélek, az egész brandet meghatározza, ami egyértelműen nagyon fontos.”

„Kétségkívül kompromisszum. Muszáj, hogy az autónak legyen némi látható személyisége. Ugyanakkor viszont a szponzorok érdeke is, hogy olyan gyorssá tegyük, amennyire csak lehet.”

„Azt gondolom, jó ideje tudjuk már, hogy hihetetlenül nehéz lesz elérni a minimumsúlyt. A költségplafon ráadásul tovább bonyolítja a dolgokat, különösen a nagyobb csapatok számára. Egy kicsit önkényes számról beszélünk, mert ha az FIA 500 kg-ban határozná meg a limitet, soha nem tudnánk lemenni odáig, szóval attól függ, hogy sportként milyen célt tűzünk ki ezzel a számmal. Ha a csapatok jelentős többségét, vagy egy kivétellel az összeset nézzük jelen helyzet szerint, akkor azt mondhatjuk, hogy jobb lenne emelni ezen a számon. De abszolút megértem, hogy ha van egy csapat, amelynek nincs szüksége az emelésre, akkor nyilván nem fognak belemenni.”

Robson azt nem árulta el pontosan, mennyi súlyt spóroltak a fényezés módosításával, elmondása szerint viszont „jelentős” volt a fejlődés ezen a téren.

„A festési séma egy kicsit több pusztán mérnöki döntésnél, de el tudom képzelni, hogy marad a mostani fényezés, mert drága és időigényes lenne más módon spórolni a súllyal. Ha elégedettek vagyunk azzal, ahogy az autó most kinéz, akkor jobb, ha a büdzsénket másra használjuk fel, és tesszük gyorsabbá az autót. Remélem, hogy így marad.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Williams mérnökei a teljes fényezést levakarták volna az autóról
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!