Perez a 4. helyről vágott neki a vasárnapi versenynek, a futam első szakaszában pedig Carlos Sainz mögött autózott, és jó eséllyel pályázott a dobogóra, ám végül motorproblémákra panaszkodott, és jelentősen veszített a tempóból. Mint kiderült, egy szenzor hibásodott meg, ami bizonyos rendszereket automatikusan lekapcsolt az autóban, a Red Bull mérnökeinek pedig újra kellett programozniuk, hogy a mexikói folytatni tudja a versenyzést.
A rutinos pilóta végül a 4. helyen ért célba, miután nem bírt elmenni a ferraris Sainz mellett. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a leintés után elárulta, nem sokon múlt Perez kiesése.
„Nagyon közel volt. Dolgoznunk kellett a szenzorokon, hogy kezeljük a problémát. Szóval dolgozni fogunk ezen a Honda motorrészlegével, hogy megértsük a problémát, és nyilván megbizonyosodjunk arról, hogy nem fordul elő újra a jövőben” – fogalmazott a szakember.
Horner elárulta, a szóban forgó szenzor a belső égésű motoregységen volt, a probléma miatt pedig rengeteg időt veszített Perez.
„Az egyik hengeren található szenzorral volt problémája. A srácoknak sikerült átprogramozniuk, de nagyjából 20 kilowattnyi erőhátrányba került emiatt. Még az új gumikkal is nagyjából fél másodperccel lassabb volt annál, amint amire az autó képes volt az egyenesben. Szerintem a gondok nélkül a második helyen végezhetett volna.”
A Red Bullnak nem ez volt az első műszaki problémája idén, versenyzői többször is kiestek technikai gondok miatt. Horner ugyanakkor nem gondolja azt, hogy túlzottan aggódniuk kellene.
„Nem gondolom azt, hogy az autó különösebben törékeny. Egyszerűen csak olyan dolgok merülnek fel, amiket normál esetben az előszezoni teszteken látunk, de akkor bukkantak fel, amikor már elkezdődött az idény. Ez frusztráló. De szorosan együtt dolgozunk a HRC-vel, akik nagyszerű támogatást adnak nekünk. Szóval szerintem ki fogjuk simítani ezeket.”