Miközben a Ferrari a szezon első versenyein jóformán ugyanazzal az autóval állt rajthoz, a Red Bull már több újítást is bevetett az előző futamokon, és sikerült is közelebb kerülnie riválisához úgy a konstruktőri, mint az egyéni összetettben. A Ferrari idei első jelentős fejlesztési csomagja jövő hétvégén debütál majd a barcelonai Spanyol Nagydíjon, Mattia Binotto pedig nemrég úgy nyilatkozott, az a fejlesztési tempó, amit a Red Bull diktál, reményei szerint nem sokáig lesz tartható a költségplafon miatt.
Dr. Helmut Marko, az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója ugyanakkor az F1-Insider.com című lapnak elárulta, Spanyolországba is több újítással érkeznek majd, ezek ráadásul meglehetősen komoly fejlesztések lesznek.
„Spanyolországban új elemekkel kezdjük majd meg a versenyhétvégét” – nyilatkozta a szakember a német lapnak. „Ezzel végre elérhetjük optimális súlyunkat. Egészen mostanáig jócskán a 798 kg-os minimumsúly felett voltunk.”
A Forma-1 technikai szabályai 2022-re jelentősen megváltoztak, a királykategória csapatai pedig sokat küzdenek idei autóik „túlsúlyával”. Emiatt több istálló is arra kényszerült, hogy eltávolítsa a festéket versenygépének bizonyos részeiről, de nemrég például kiderült az is, hogy a McLarennél még a versenyzők italán is spórolnak a súlycsökkentés érdekében.
A mezőny dolgát ráadásul a 140 millió dollárban meghatározott éves költségvetés sem könnyíti meg – ezért gondolja Mattia Binotto azt, hogy a Red Bull jelentős összegeket költött már most fejlesztésekre, és egy ponton „le kell állniuk”.
Helmut Marko kifejtette, idén abszolút döntő jelentősége van a fejlesztéseknek.
„Egy szinten vagyunk a Ferrarival” – mondta. „A különbséget a folytatásban az jelenti majd, hogy a legtöbbet hozzuk ki a csomagunkból a pályán. Továbbra is kiélezett csatára számíthatunk a Ferrarival, és teljes mértékben bízunk abban, hogy az FIA gondoskodni fog a szabályok betarttatásáról.”