Perez már a rajtnál Charles Leclerc elé tudott kerülni, így egy darabig vezette a bakui futamot, ám egy idő után elkezdett küzdeni közepes keverékű abroncsainak szemcsésedésével. Verstappen így folyamatosan zárkózott fel rá, Pereznek pedig jelezték a rádión, hogy ’nincs harc’ – ezt követően a vb-címvédő egy viszonylag sima manőverrel megelőzte őt, később pedig megnyerte a futamot.
Bár sokak szerint a Red Bull egyértelmű csapatsorrendet állított fel Azerbajdzsánban, hogy a vb-éllovas Verstappennek kedvezzen, Horner szerint szó sincs erről – egyszerűen csak nem volt értelme egymásnak ereszteni a versenyzőket, Perez ugyanis – akivel nemrég 2024 végéig hosszabbított szerzdődést a Red Bull – jóval lassabb volt Verstappennél.
„Azt gondolom, a mostani nem volt szigorúan vette csapatutasítás. Igazából arról volt szó, hogy egyszerűen volt egy gyorsabb és egy lassabb autónk” – mondta a szakember. „Maxnak jelentős tempóelőnye volt Checóval szemben a verseny azon pontján, Checónak ugyanis jelentősen szemcsésedtek a hátsó abroncsai.”
„Szóval csak egy kérés volt: ’srácok, de tegyétek fel egymást a bokszutca falára, ha az egyik autó gyorsabb, engedd el, és fókuszáljunk arra, hogy a lehető legjobb eredményt értjük el a csapat számára!’”
Márpedig a Red Bullnál pontosan tudják, milyen az, amikor Bakuban átlépnek egy határt a versenyzők: 2018-ban Daniel Ricciardo és Max Verstappen ütköztek össze csapattársakként, miközben az elsőségért csatáztak.
„A tempókülönbség a két versenyző között nagyon jelentős volt, és beszéltünk is róla a délelőtt folyamán. Azt mondtuk: ’Nézzétek, ha egymás ellen versenyeztek, adjatok helyet a másiknak’. Ők pedig megtették, mert 2018 nincs olyan messze az emlékeinkben” – magyarázta Horner.
„Nagyon fontos volt, hogy a bajnokság ezen szakaszában a versenyzők fair küzdelmet vívjanak egymással, hogy maximalizáljuk a pontok számát a Ferrarival szemben. Tudjuk, hogy egy nagyon gyors autójuk van jelenleg, de azt is láthattuk, milyen gyorsan fordulhat a kocka. Szóval csapatként ez a prioritás.”
A Red Bull csapatfőnöke Perezt is méltatta, aki abszolút átlátta a helyzetet a verseny során. Horner szerint a mexikói azért szenvedhetett a gumikkal, mert a hétvégén túlságosan az időmérőre fókuszáltak az autó beállításaival.
„Azt gondolom, Checo egy érett fickó. Látja az összképet, és érti, hogy ez egy nagyon hosszú bajnokság. Pályafutása csúcsán van Monaco után. De utólag látva a dolgokat talán túl nagy hangsúlyt fektettünk az időmérős beállításaira, ennek volt köszönhető a hátsó abroncsok jelentős degradációja. Szóval ezt meg kell vizsgálnunk. Max kétségkívül jobb formában volt a futam első etapjának végén, mint Checo.”