Az energiaital-gyárosok bombaformában vannak, és jelenleg kényelmes előnnyel vezetik úgy az egyéni, mint a konstruktőri bajnokságot. A Red Bull RB18-as versenygépe jelenleg kétségkívül a legütőképesebb a mezőnyben, és bár a nyers tempó tekintetében egy körön a Ferrari talán valamivel gyorsabb nála, az energiaital-gyárosok nem esnek pánikba.
Christian Horner csapatfőnök elárulta, a következő négy versenyhétvégén nem kerülnek fel jelentősebb újítások az autóra – de ez persze nem jelenti azt, hogy nem próbálnak meg javítani rajta a nyári szünet előtt.
„Nem említenék semmi komolyat” – mondta a brit szakember, amikor arról kérdezték, lesz-e jelentősebb fejlesztésük a közeljövőben. „Nagyon szerény evolúcióról van szó, komponenseket akkor vezetünk be, amikor a korábbiak már az élettartamuk végére érnek, szóval teljesen másféle fejlesztési módot látunk, mint a korábbi években.”
Horner ismét említést tett arról, jó lenne, ha a 2022-es idényre megemelnék a költségplafont, a világszintű infláció ugyanis komoly nehézségeket okoz az istállóknak.
„Tudom, hogy az FIA a Liberty Mediával együtt vizsgálja a dolgot, mivel senki sem számított ilyen inflációra” – fogalmazott. „Talán én vagyok az, aki a legtöbbet beszél erről, de nem a mi problémáink a legnagyobbak ezen a téren. A Mercedes több embert foglalkoztat, magasabb fizetések is vannak a szervezetükön belül, mint nekünk.”
„A Ferrari szintén egy nagyon nagy csapat magas költségekkel, és ha a középmezőny csapataitól azt halljuk, hogy át fogják lépni a költséghatárt, noha korábban azért lobbiztak, hogy alacsonyabb legyen a plafon, az is azt mutatja, hogy nem a fejlesztések emelik a legjobban ezeket a költségeket.”
„Egyszerűen az olyan fix költségek, mint a szállítás, az energia, a közművek, és az alkatrészellátás. Csillagászati összegekről beszélünk.”