A Williams jelenleg a konstruktőri verseny utolsó helyét foglalja el, az istálló 3 pontját Alex Albon szerezte, míg Latifi pont nélkül áll az összetettben. Pontosan ezen eredmények alapján határozott úgy a csapat, hogy az új fejlesztéseket Albon kapja meg ezen a hétvégén.
„Azt gondolom, ez egy bevett szokás, amikor a fejlesztések csak egy autóhoz elérhetőek” – mondta Nicholas Latifi. „Szóval nem lepett meg, hogy ő kapta meg a fejlesztéseket. A magam részéről nyilván jobban örültem volna annak, ha két garnitúra van ezekből a fejlesztésekből, főleg, mivel ez az első fejlesztési csomagunk idén.”
Nem kizárt, hogy a kanadai pilóta a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjon sem kapja meg az új csomagot, a csapatnál gőzerővel dolgoznak azon, hogy a második szettet is legyártsák.
A Williams továbbfejlesztett autóján a legszembetűnőbb változás az oldalszekrényen látható, de jelentős változások történtek a versenyautó alján is. Az szemmel látható, hogy a brit csapat mérnökei a Ferrari és a Red Bull autójáról is merítettek ötleteket.
Bár az oldalszekrény általános tervezése a Red Bull RB18-ason látható megoldásra hajaz, a légbeömlő, illetve az alávágás olyan, mint amilyet a Ferrari F1-75-ös versenygépén láthatunk. Az aerodinamikai változtatások miatt a radiátorok, a hűtők, illetve az elektronika elhelyezésén is módosítani kellett, a Williams pedig az autó motorborítását is újratervezte. Albert Fabrega újságíró lenti fotóin jól látszik a különbség a Williams új és korábbi megoldása között.