Az Osztrák Nagydíj csapatvezetői sajtótájékoztatóján továbbra is téma volt a múlt vasárnapi ijesztő rajtbaleset, ami Pierre Gasly és George Russell koccanásával indult, a brit irányíthatatlanná vált autója pedig Zhou Alfa Romeójának adott akkora ütést, hogy az fejtetőre fordult, nagy sebességgel a bukótér felé száguldott, és ott végül csak a nézőket óvó védőháló állította meg. A baleset során az Alfa Romeo bukócsöve is letört, ami az ilyen esetekben a pilóta fejének védelmére hivatott, emiatt is méltatta Zhou utólag a Halo szerepét, amely most betöltötte ezt a funkciót.
Bár a bukócsőnek nem szabadna letörnie, Vasseur a történteket azzal magyarázta, hogy az autó az aszfalthoz csapódás során jóval nagyobb ütést szenvedett el, mint amit az FIA töréstesztje előír.
„Prezentáltuk a baleset adatait az FIA-nak, azok feldolgozása pedig még folyamatban van. De azt már látjuk, hogy a baleset nagyjából kétszer akkora terheléssel járt, mint amekkorát a törésteszt során el kell bírnia az autónak” – mutatott rá Vasseur. „Nem tudom, látták-e az aszfaltot, de az autónk egy 4-5 cm mély barázdás is vájt bele. Van egy pont, aminél már nem számít, hogy mit bír el az autó a törésteszten, mert mindig lehet példa annál nagyobb erőhatásokra a valóságban.”
„Természetesen utána kell járnunk az FIA-val közösen, hogy ennek nyomán hogyan javíthatjuk tovább a biztonságot. Az mindenesetre pozitív, hogy még egy ekkora baleset is sérülés nélkül ment végbe. Szerencse, hogy nem gyulladt ki az autó, és az is a biztonsági intézkedések következménye, hogy nem kezdett el szivárogni az üzemanyag, hiszen ebben az esetben sokkal rosszabbul is alakulhattak volna a dolgok.”
Bár a komolyabb baleseti károk kijavítása normál esetben a kisebb csapatoknak jobban megkeseríti az életét és büdzséjét, mint a nagyoknak, a költséglimit életbe lépése óta ez a helyzet már kissé megfordult. Míg a nagyobb istállóknak jobban oda kell figyelniük, hogy a szezon végéig beleférjenek a keretbe, Vasseur elmondása szerint az Alfa Romeót egyáltalán nem szorongatja ennek a veszélye.
„A mi esetünkben nagy különbség, hogy nem kell ennek nyomán a költséglimit miatt aggódnunk, hiszen meg tudjuk azt oldani a saját keretünkből úgy, hogy továbbra is a limit alatt maradjunk. Nem kell a bankba rohannom kölcsönért, hogy kifizessük az alkatrészeket, és a további fejlesztéseinktől sem kell elvonnunk pénzt” – mondta a csapatvezető.