A töréstesztnél kétszer nagyobb erő zúzta le Zhou bukócsövét - F1VILÁG.HU

A töréstesztnél kétszer nagyobb erő zúzta le Zhou bukócsövét

HIRDETÉS
Az Alfa Romeo csapatvezetője, Frederic Vasseur beszélt Guanyu Zhou silverstone-i balesetének részleteiről, amely során az autó felszántotta az aszfaltot, majd átugrott a gumifalon, de a versenyzőnek mégsem esett baja.
Formula One F1 - British Grand Prix - Silverstone Circuit, Silverstone, Britain - July 3, 2022
Alfa Romeo's Guanyu Zhou crashes out at the start of the race REUTERS/Andrew Boyers

Az Osztrák Nagydíj csapatvezetői sajtótájékoztatóján továbbra is téma volt a múlt vasárnapi ijesztő rajtbaleset, ami Pierre Gasly és George Russell koccanásával indult, a brit irányíthatatlanná vált autója pedig Zhou Alfa Romeójának adott akkora ütést, hogy az fejtetőre fordult, nagy sebességgel a bukótér felé száguldott, és ott végül csak a nézőket óvó védőháló állította meg. A baleset során az Alfa Romeo bukócsöve is letört, ami az ilyen esetekben a pilóta fejének védelmére hivatott, emiatt is méltatta Zhou utólag a Halo szerepét, amely most betöltötte ezt a funkciót.

Bár a bukócsőnek nem szabadna letörnie, Vasseur a történteket azzal magyarázta, hogy az autó az aszfalthoz csapódás során jóval nagyobb ütést szenvedett el, mint amit az FIA töréstesztje előír.

„Prezentáltuk a baleset adatait az FIA-nak, azok feldolgozása pedig még folyamatban van. De azt már látjuk, hogy a baleset nagyjából kétszer akkora terheléssel járt, mint amekkorát a törésteszt során el kell bírnia az autónak” – mutatott rá Vasseur. „Nem tudom, látták-e az aszfaltot, de az autónk egy 4-5 cm mély barázdás is vájt bele. Van egy pont, aminél már nem számít, hogy mit bír el az autó a törésteszten, mert mindig lehet példa annál nagyobb erőhatásokra a valóságban.”

„Természetesen utána kell járnunk az FIA-val közösen, hogy ennek nyomán hogyan javíthatjuk tovább a biztonságot. Az mindenesetre pozitív, hogy még egy ekkora baleset is sérülés nélkül ment végbe. Szerencse, hogy nem gyulladt ki az autó, és az is a biztonsági intézkedések következménye, hogy nem kezdett el szivárogni az üzemanyag, hiszen ebben az esetben sokkal rosszabbul is alakulhattak volna a dolgok.”

Bár a komolyabb baleseti károk kijavítása normál esetben a kisebb csapatoknak jobban megkeseríti az életét és büdzséjét, mint a nagyoknak, a költséglimit életbe lépése óta ez a helyzet már kissé megfordult. Míg a nagyobb istállóknak jobban oda kell figyelniük, hogy a szezon végéig beleférjenek a keretbe, Vasseur elmondása szerint az Alfa Romeót egyáltalán nem szorongatja ennek a veszélye.

„A mi esetünkben nagy különbség, hogy nem kell ennek nyomán a költséglimit miatt aggódnunk, hiszen meg tudjuk azt oldani a saját keretünkből úgy, hogy továbbra is a limit alatt maradjunk. Nem kell a bankba rohannom kölcsönért, hogy kifizessük az alkatrészeket, és a további fejlesztéseinktől sem kell elvonnunk pénzt” – mondta a csapatvezető.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A töréstesztnél kétszer nagyobb erő zúzta le Zhou bukócsövét
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!