Ricciardo a Red Bull juniorversenyzőjeként debütálhatott a Forma-1-ben még 2011-ben: a HRT csapatától kapott lehetőséget, a következő két évet pedig már az energiaital-gyárosok kiscsapatánál, a Toro Rossónál töltötte el. A Red Bull Racinghez végül 2014-ben került, és jobb eredményeket ért el, mint négyszeres világbajnok csapattársa, Sebastian Vettel.
Az osztrák csapatnál végül 5 szezont töltött el, 2016-ban érkezett mellé csapattársnak Max Verstappen, Helmut Marko szerint pedig ez jelentette a töréspontot az ausztrál pilóta és a csapat kapcsolatában. Verstappen ugyanis nagyon meg tudta erősíteni pozícióját az istállónál, ráadásul a csapattal eltöltött első versenyén győzni tudott. A 2017-es idény végén végül Ricciardo mindenki nagy megdöbbenésére elhagyta a Red Bullt, és a Renault-hoz szerződött, jelenleg pedig már a McLaren versenyzője.
A The Red Bulletin című lapnak Helmut Marko arról beszélt, Ricciardót elképesztően tehetséges versenyzőnek tartja.
„Egy vidám, istenadta tehetség, aki kiemelkedően képes kontrollálni az autót” – mondta a szakember. „Emlékszem a legelső kiválasztásra, úgy jött ki a kanyarból, hogy az autó hátulja teljesen keresztben állt, de sikerült visszanyernie a kontrollt, és még némi időt is nyert. Daniel beült az autóba, és azonnal gyors volt. Már mielőtt a Red Bull Racinghez csatlakozott volna, felfelé ívelt a pályafutása folyamatosan. A csapatnál eltöltött első évében megverte Vettelt három győzelemmel.”
A szakember szerint Ricciardo akkor indult meg a lejtőn, amikor Verstappent a Toro Rossóból átültették a Red Bullba a 2016-os Spanyol Nagydíjon.
„Max színre lépése töréspont volt az ő pályafutásában” – magyarázta Marko. „Ahelyett, hogy felvette volna a harcot, távolságot akart tartani. És mindannyian tudják, mi történt ezután. És ez túl rossz! Mindig remek volt együtt dolgozni vele. A sebességét össze lehetett mérni Maxéval, de egyszerűen hiányzik a következetesség.”