A Red Bull nem volt egyszerű helyzetben a Hungaroringen, versenyzői ugyanis kiábrándító eredményeket értek el az időmérőn: Max Verstappen a 10., Sergio Perez pedig csak a 11. helyről startolhatott, így, fel volt adva számukra a lecke a kanyargós mogyoródi versenypályán.
A körülmények ráadásul meglehetősen hűvösek voltak, így hatékony stratégiával kellett nekivágniuk a futamnak. Max Verstappen végül pazar teljesítményt nyújtva megnyerte a Magyar Nagydíjat, a futam után pedig az F1Világ kérdésére elárulta, a rajtrácsra vezető körön kénytelenek voltak kihajítani a versenyre kidolgozott stratégiát.
„A stratégiát kidobtuk az ablakon a rajtrácsra vezető körök után!” – mondta nevetve lapunknak a világbajnoki éllovas.
„Változtatgattunk rajta, aztán készítettünk egy újat, de nem gondolom úgy, hogy ez olyan nehéz feladat a csapat számára, mivel nagyon rugalmasak, és pontosan tudják, mit csinálnak. Szóval ebből a szempontból ez a verseny egy kicsit más volt.”
„De már a verseny előtt is nagyon nehéz volt jósolni, mert nem tudtuk, hogy az egész verseny alatt szitálni fog-e az eső, ami még jobban megnehezítette a gumikérdést.”
A Red Bull stratégiai főnöke, Hannah Schmitz elárulta, hosszasan egyeztettek a taktikáról a magyar verseny rajtja előtt.
„Mivel hátulról kellett rajtolnunk, az egyik „klasszikusabb” stratégia az, hogy a kemény keverékkel kezdünk, és tovább elmegyünk az első etapban, főleg azért, mert az előzés elég nehézkes Magyarországon” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„De valójában nagyon sokat beszéltünk a verseny előtt arról, hogy amennyiben a körülmények nyirkosak és nagyon hűvösek lesznek, akkor alternatív megoldásként megfontoljuk a lágy abroncsok használatát, csak azért, mert az jobb lehet ilyen körülmények között.”
„A rajtrácsra vezető körökön aztán a versenyzők elég közlékenyek voltak azzal kapcsolatban, hogy semmi tapadásuk sincs, noha már ekkor a lágy gumikon voltak. Hosszasan beszéltünk a dologról – Christiannal [Horner] is, és úgy döntöttünk, hogy lágyakra váltunk a rajthoz. Volt egy kis eső is a levegőben, szóval tényleg ez volt a jobb gumiválasztás ezekhez a körülményekhez. Amiatt aggódtunk csak, hogy tudunk-e eleget előrébb jutni az első etapban, hogy megérje, de nyilván mindkét versenyző szépen lépkedett feljebb.”
„Azt gondolom, ez egy igazán izgalmas verseny volt a stratégák számára, mivel sok ’klasszikus’ stratégiát kellett alkalmaznunk, meg kell próbálnunk jól használni az elévágásokat, ami igazán izgalmas volt összehasonlítva egy egykiállásos versennyel.”
A Magyar Nagydíj sokáig a Ferrari taktikai hibájáról marad emlékezetes: Charles Leclerc autójára az olaszok a kemény keverékű gumikat tették fel a futam során, ami lényegében használhatatlan volt, a monacói pilótának ezért még egyszer ki kellett állnia a bokszba, és minden esélyét elveszítette a győzelemre. A Red Bull stratégája elárulta, mi vezethetett a Ferrari taktikai bakijához.
„Feltételezem, a Ferrarinak ezen a ponton – mivel a közepes keverékkel rajtoltak, és elhasználtak már két garnitúrát a közepes vegyületből – tényleg csak a kemény vagy a lágy abroncsok maradtak. Számukra talán ez egy nehezebb döntés volt ebben a helyzetben. Szerencsére mi a lágyakkal indultunk, és volt két garnitúra közepes keverékünk a futam további részére, és mint kiderült, ez utóbbi volt a jobb versenygumi.”