Nem nyugszik bele az Alpine vezetősége, hogy tartalékpilótájuk, Oscar Piastri nem velük, hanem egy másik csapattal, a McLarennel képzeli el a jövő évet. A tavalyi Forma-2-es bajnok ausztrál azt követően robbantotta a bombát, hogy a múlt hét elején az enstone-i csapat bejelentette, Fernando Alonso év végi távozása nyomán Esteban Ocont és Piastrit ülteti a versenyautóiba 2023-ra. A 21 éves ausztrál azonban – akit Mark Webber menedzsel – a közleményre reagálva kijelentette, hogy biztosan nem fog az Alpine-nál versenyezni. A pilóta a színfalak mögött a McLarennel állapodott meg, aminek hivatalos bejelentése még várat magára.
Az ügynek azonban koránt sincs vége, az Alpine-t irányító Szafnauer ugyanis biztos benne, hogy istállója joggal tart igényt a pilóta szolgálataira, és 90% esélyt adott arra, hogy az ügyet bíróság elé viszik.
„Szerződésünk van Piastrival, amit novemberben írt alá. Beszéltünk az ügyvédeinkkel, akik azt mondják, hogy kötelezik őt az abban leírtak, aminek értelmében beültethetjük őt az egyik autónkba 2023-ban. Továbbá opciónk van rá 2024-re, ugyanakkor annak a lehetősége is nyitva áll, hogy kölcsönadjuk őt egy másik csapatnak. A tervünk az volt, hogy Fernandót megtartjuk még egy évre, Oscart pedig 2023-ra kölcsönbe adjuk” – idézi az Alpine csapatfőnökét a racingnews365.com.
„Azért nyilatkoztam mindig, hogy Piastri 2023-ban az F1-ben lesz, mert tudtam, hogy elhelyezhetjük őt a saját autónkban vagy valaki máséban. Alonso azonban valamilyen okból – amit sejtek, de inkább őt kellene megkérdezni – az Aston Martinhoz megy. Ekkor elkezdtük véglegesíteni a terveinket Piastrival, akit ahelyett, hogy másnak adnánk, a saját autónkba szeretnénk ültetni. Emiatt adtuk ki azt a bizonyos közleményt.”
Hogy az Alpine mennyire komolyan veszi a szerződésszegés következményeit, azt az is jelzi, hogy már számításokat is végeztek arról, mekkora összeget fordítottak eddig Piastri F1-re való felkészítésére, a pénzt ugyanis visszakövetelnék az ausztráltól vagy új munkaadójától, ha végül nem náluk kamatoztatja a befektetett munkát. A pilóta 2020-ban csatlakozott a Renault versenyzői akadémiájához.
„Számításba kell vennünk, hogy már tavaly beültettük az autóba és hét különböző teszten összesen 3500 kilométert teljesített. Ez pedig egyáltalán nem olcsó. Csupán egy motor ára 1 750 000 euró” – mutatott rá Szafnauer. „Aztán ott vannak a szerelők, a tesztekre vele utazó csapat, a repülőutak… Sok-sok pénzt költöttünk már el arra, hogy felkészítsük Piastrit a későbbiekre. Ha viszont ezt a jövőt nem velünk képzeli el, akkor az a logikus és egyértelmű, ha kompenzációt kérünk.”
„Nagyobb lojalitásra számítottam tőle. Megérdemelné ezt az a csapat, amely a gondját viselte, behozta a világbajnokságra és beültette egy Forma-1-es autóba, hogy megismerje a pályákat és készen álljon. Én 1989 óta vagyok a Forma-1-ben, de ilyen magatartással még nem találkoztam.”