A Forma-1 2021-es szezonzárója után ismét beszédtémává vált a biztonsági autós fázisok kérdése, miután az 53 körös Olasz Nagydíj Daniel Ricciardo műszaki hibája miatt lassú tempóban, sárga zászlókkal övezve ért véget. A safety car hat körrel a leintés előtt hajtott pályára, miután Ricciardo McLarenje a két Lesmo-kanyar között lerobbant. A verseny a szurkolók reményei ellenére nem indult újra, így már sosem derül ki, vajon Charles Leclerc mire ment volna az élen álló Max Verstappen ellen friss abroncsokon. Az ötödik helyen leintett Lewis Hamilton azt javasolta, az FIA ilyen esetekben megnövelhetné a versenytávot néhány körrel.
„Mit ártana, ha meghosszabbítanánk?” – kérdezett vissza. „Versenyzőként nyilván több időt szeretnénk.”
Hamilton annak ellenére fogalmazott így, hogy érzése szerint egy esetleges újraindítással veszélybe kerülhetett volna az ötödik helyezése.
„Versenyezni akartam az előttem álló Ferrarival. Kíváncsi voltam, még egyet előre tudok-e lépni. Utólag elnézve azonban úgy gondolom, ez így volt jó, ahogy történt. Örülök, hogy az utolsó sorból idáig felkapaszkodtam.”
A rajtbüntetései miatt Hamilton a 19. pozícióból rajtolt, az ötödik helyezését pedig egy késői megmozdulásának köszönheti. A bokszból kihajtó Lando Norris Pierre Gaslyval állt le csatázni az egyes kanyarban, Hamilton pedig szemfülesen mindkettejüket átugrotta.
„Nagyon élveztem a csatákat és a felzárkózást. Nagy kihívás volt. [A Norris elleni előzés] egy fontos mozzanat volt, anélkül szerintem két hellyel hátrébb végeztem volna. Minden az időzítésen múlt. Amikor megláttam őt, tudtam, hogy ez az én pillanatom” – emlékezett vissza a történtekre.