Herta azt követően került képbe a Red Bullnál, egészen pontosan az AlphaTaurinál, hogy felmerült, Pierre Gasly szolgálataira igényt tartana az Alpine csapata. A felek állítólag mindenben megállapodtak, az üzlet létrejöttének csupán egyetlen akadálya volt: Colton Herta nem rendelkezik az F1-es szerepléshez szükséges mennyiségű szuperlicenc-ponttal – a 40-ből csupán 32 van a tarsolyában.
Mivel azonban a fiatal pilóta az amerikai IndyCarban rendkívül sikeres volt, több futamgyőzelmet is szerzett, a Red Bullnál úgy érezték, megvan a szükséges tudása és tapasztalata ahhoz, hogy Forma-1-es versenyen álljon rajthoz. Az energiaital-gyárosok azzal érveltek, hogy Herta az Indy Lights sorozatban eltöltött utolsó idényében megszerezhette volna a szükséges pontmennyiséget, ám mivel a szériában kevesebben álltak rajthoz, végül elesett ettől a lehetőségtől.
A rivális csapatok persze tiltakoztak az ellen, hogy kivételt tegyenek Hertával, köztük volt a Ferrari is: Mattia Binotto úgy fogalmazott, nem kellene vis-majort alkalmazni az amerikai pilóta esetében, a szabályok pedig azért vannak, hogy megvédjék a Forma-1-et.
Mivel az ügy egyre elveszettebbnek tűnt, a Red Bull már korábban lemondott Herta szerződtetéséről – a szuperlicenc iránti kérelmet pedig a minap formálisan is elutasította az FIA.
„Az FIA megerősíti, hogy érkezett egy kérvény a megfelelő csatornákon keresztül, ezt követően pedig az FIA megerősíti azt is, hogy Colton Hertának nincs meg a szükséges mennyiségű pontja az FIA szuperlicencéhez” – mondta a szövetség szóvivője.
„Az FIA folyamatosan felülvizsgálja a szabályokat és procedúrákat, beleértve a szuperlicenc-jogosultságot is, a témával kapcsolatban a legfontosabb szempontok pedig a biztonság, a tapasztalat és a teljesítmény.”