Daniel Ricciardo idén év végén hagyja maga mögött aktuális csapatát, a McLarent, miután közös megegyezéssel arra jutott a vezetőséggel, hogy az együttműködés sikertelensége miatt felbontják a szerződésüket. A nyolcszoros futamgyőztes többször kihangsúlyozta, nem fogja siettetni a döntést, és csak azért nem fog aláírni egy csapattal, hogy a Forma-1-es mezőny tagja maradjon. A lehetőségeket a menedzsmentjével közösen veszik át.
„Amikor azt mondom, hogy nem tudom, az azt jelenti, hogy nincs szerződésem a következő évre. Hogy még összejöhet-e? Igen. Túlságosan nem aggasztom magam emiatt. Persze még mindig versenyezni akarok. Ott akarok lenni a rajtrácson, de nem úgy tekintek a helyzetre, hogy mindent vagy semmit. 2024-et is számításba veszem.”
„Jelenleg itt tartok. Ha egyet hátra kell lépnem, hogy aztán kettőt léphessek előre, azt is számításba fogjuk venni a csapatommal. Ez egy év kihagyást jelenthet” – magyarázta Ricciardo, majd hozzátette: ha kényszerszünetre kerül sor, az semmibe nem befolyásolná az elképzelését, miszerint 2024-ben újra az F1 tagja akarna lenni.
Jelenleg az F1 négy csapatánál nincs még biztos pilótapáros 2023-ra, ez az Alpine, az Alfa Romeo, a Haas és a Williams. Az kérdéses, ezek közül hány alakulat tekint Ricciardóra potenciális lehetőségként. Az Alpine elsősorban Pierre Gaslyra pályázik, aki az AlphaTaurit maga mögött hagyva Nyck De Vries előtt nyithatja ki a kaput. A Williams szintén de Vries kegyeit igyekszik elnyerni. Az Alfa Romeónál Guanyu Zhou helye nincs még bebiztosítva, miközben a Haasnál Mick Schumacher helyzete bizonytalan. Utóbbiaknál Antonio Giovinazzi és Nico Hülkenberg neve is felmerült, mint lehetséges utód.