Az Alfa Romeo augusztusban jelentette be, a 2023-as szezont követően befejezi együttműködését a Sauberrel a Forma-1-ben – a svájci istálló ugyanis várhatóan az Audival lép majd szövetségre, mely partnerséget heteken belül be is jelenthetik. Hogy mi lesz Alfa F1-es jövőjével, az egyelőre még kérdés, az egyetlen reális opció a Haasszal való együttműködés tűnhet, hiszen az amerikai istálló használ még Ferrari-motorokat a száguldó cirkuszban.
„Teljesen nyitott vagyok mindenre” – mondta Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója a Motorsport.com című internetes lapnak nyilatkozva. „Egyébként ez most egy olyan időszak, mely lehetőséget ad arra, hogy nyomás nélkül tanulmányozzunk mindent. Még ha az év vége előtt is kellene döntenünk, akkor is lenne még néhány hetünk, hónapunk, hogy lássuk, milyen is az üzlet.”
„Szóval nem sietős a dolog számomra. Minden lehetséges. Én szeretném a legjobb kompromisszumot kötni a motorsport DNS-e, és a villamosításra való átállás között. Szeretném felépíteni ezt a következetességet a történelmem és a szükséges lépés között.”
Ha nem marad az F1-ben, az Alfa Romeo a Forma-E, vagy az Endurance-világbajnokság (WEC) felé is elindulhat a jövőben, Imparato viszont azt mondja, még nem foglalkoznak 2024-gyel.
„Nincs semmi konkrét ’24-gyel kapcsolatban. Most 2022-re és 2023-ra fókuszálok. A következő hónapokban pedig készen fogunk állni, hogy elkezdjük fontolóra venni 2024-et, 2025-öt és 2026-ot.”
„De az egyértelműség kedvéért hangsúlyozom, a Ferrarién kívül soha nem fogunk más motort használni, ha az F1-ben maradunk.”