A világbajnoki címvédő csak a 8. helyről kezdheti majd meg a Szingapúri Nagydíjat, miután az időmérőn mérnöke utolsó gyorskörének végén a bokszba szólította őt, ugyanis a csapatban ekkor tudatosult, hogy a kör befejezése esetén nem maradna elég üzemanyag az autójában az időmérő utáni mintavételhez, ami biztos kizárással járt volna számára.
Verstappen a boksz felé tartva a csapatrádióban adta nyomdafestéket és étert sem tűrő módon a csapat tudomására a véleményét, amit akkor sem érzett túlzónak, amikor a Red Bull sajtóeseményén emlékeztették arra, hasonló hibák nagyon ritkán fordulnak elő az istállónál. „Tudom, de szeretem a kritikus hozzáállást. Amikor én szúrok el valamit, a csapat is megmondhatja nekem, hogy hibáztam, és szerintem így kell ennek lenni fordított esetben is. Ezzel segítjük elő, hogy mindannyian a helyes irányba haladjunk, hiszen nem csak jók akarunk lenni, hanem tökéletesek” – idézi Verstappent a Motorsport.
A holland nem érti, miképp fordulhatott elő, hogy a Red Bullnál nem figyeltek fel korábban az üzemanyagszint helyzetére, hiszen ezzel könnyen elejét vehették volna a komplikációknak. Verstappent ugyanis már az ezt megelőző gyorsköre során is lassításra kérték, hogy a mindent eldöntő végső menetre tökéletesen készülhessen fel – pedig sejtése szerint két utolsó megszakított kísérletének bármelyike a pole közelébe repíthette volna.
„Azt hiszem, váratlanul érte a csapatot, hogy eggyel több körünk maradt. De ezt jóval korábban is láthatták volna, emiatt nem értem, hogyan kerülhette el a figyelmüket. Így utólag már tudható, hogy hagyniuk kellett volna, hogy befejezzem az előző gyorsköröm, amelynél szintén rám szóltak, hogy szakítsam félbe és alakítsak ki magam előtt kellő szabad teret az utolsó körre, hiszen Pierre [Gasly] előttem volt.”
„De ez nem lehet magyarázat a hibára. Én nem láthatom, hogy mennyi üzemanyag van az autóban, nekik viszont ott van a világ összes szenzora, hogy ezt nyomon kövessék. Hihetetlenül frusztráló ez az egész, hiszen jó autónk van, én pedig szeretem az ilyen nehéz körülményeket” – mondta Verstappen, akinek a pálya utcai jellege miatt valószínűleg többet kell majd dolgoznia a felzárkózáson a futamon, mint mondjuk Spában vagy Monzában azt bemutatta.