Az eset a Q3-as első gyorskörökre való készülés során történt. Verstappen lassú tempóban, a gumijait melegítve érkezett a pálya leggyorsabb kanyarjához, a 130R-hez, ahol viszont látszólag megcsúszott alatta a Red Bull, és balra mozdult, mielőtt korrigálni tudott volna. A gyorsabban érkező Norris éppen megelőzni készült volna a hollandot, ám a kanyar belső ívének blokkolása miatt ezt csak a fűre húzódva tudta megtenni – az incidens baleset nélkül zárult, s végül Verstappen az első, Norris a tizedik helyen zárta a kvalifikációt.
Az FIA pár perccel a történtek után jelezte, az időmérő után vizsgálat alá helyezi a történteket, Norrisnak és Verstappennek pedig közép-európai idő szerint délelőtt 10 órakor kellett megjelennie a sportfelügyelők előtt.
„Lassan haladtam és gyorsítani próbáltam, de ekkor megcsúszott alattam az autó” – magyarázta Verstappen a történteket. „Ezzel egyidőben Lando meg akart előzni, így elkerülő manőverre volt szüksége, de szerencsére semmi nem történt.”
Norris szemszögéből azonban nem hibának tűnt Verstappan mozdulata, szerinte a holland az ív lezárásával egyszerűen a pozícióját védte, hogy kettőjük közül ő maradhasson elöl a gyorskör megkezdésekor, így zavartalanul haladhasson.
„Elég egyértelmű, hogy ezt akarta csinálni” – mondta a brit a Sky Sportsnak. „Nincsenek kemény szabályok arra, hogy hogyan viselkedjünk a felvezető körben, hiszen például hiába egyeztünk meg arról, hogy az utolsó kanyarban már nem előzünk, mégis mindenki csinálja. Olyat viszont, amit most ő tett, biztosan nem szabad. Az én helyzetemben biztosan ő is előzni próbált volna, viszont az ő helyzetében én biztosan nem legyeztem volna rá.” Norris hozzátette, ha beigazolódik, hogy Verstappen szándékosan mozdult felé, büntetésre számít.
Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is elmondta véleményét, természetesen pilótája oldalára állva – szerinte Norris idézett elő veszélyhelyzetet a szóbeli megegyezés megsértésével.
„Létezik egy megegyezés a versenyzők között, hogy amikor eljutnak a pálya ezen szakaszához, akkor onnantól már nem előzik meg egymást, és az adott sorrendben kezdik meg a gyorskörüket. Lando viszont úgy döntött, hogy előreugrik a sorban, az utolsó sikán előtt, miközben a kör során egészen addig hátul haladt. Szerintem Max nem számított erre, csak a gumijait melegítette” – fogalmazott Horner.