A McLaren még augusztusban jelentette be, hogy az elmúlt két idén sikertelenségei miatt – közös megegyezéssel – felbontja Daniel Ricciardo szerződését. Bár a rutinos pilóta és menedzsmentje több istállóval is egyeztetett, és köztük volt korábbi munkaadója, az Alpine is, végül biztosra vehető, hogy jövőre nem lesz helye az F1-ben. Erről Ricciardo maga beszélt a múlt hétvégi Japán Nagydíjon, miután kiderült, hogy az Alpine Pierre Gaslyt ülteti a távozó Fernando Alonso helyére.
Ricciardo jó eséllyel tartalékversenyző lesz valamely csapatnál – hetekkel ezelőtt a Mercedesszel hozták összefüggésbe, a brit sajtó pedig azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a 33 esztendős versenyző az esetlegesen visszavonuló Lewis Hamilton utódja legyen – igaz, a hétszeres világbajnok nemrég leszögezte, egyhamar nem tervezi, hogy hátat fordít a Forma-1-nek.
Ricciardo menedzsere, Nick Thimm a minap úgy fogalmazott, meggyőződése, hogy az ausztrál pilóta óriási érték lehet még egy F1-es istálló számára, ezért kőkeményen dolgoznak azon, hogy 2024-ben a nyolcszoros futamgyőztes újra ott legyen a mezőnyben.
„Ez nem az egóról, a teljesíthetetlen követelésekről, vagy a lehetőségek hirtelen hiányáról szól. „Hanem egy olyasvalakiről, akinek egyszerűen rossz lapokat osztottak, és aki most keresi a következő lehetőséget. Egy új projektet, melynek keretében együtt tud dolgozni egy csapattal, mely felkarolja egyedülálló képességeit. Egy projektet, ahol fel lehet használni a tapasztalatát” – fogalmazott a menedzser.
„Egy olyan folyamat ez, amelyben újrakezdhet, és kimutathatja a játék iránti szeretetét. És végül a legjobb pozícióba hozhatja magát ahhoz, hogy megmutassa a világnak, mire képes, amennyiben lehetőséget kap. Egy másmilyen megközelítés ez, igen, de egy új nap a sport számára is.”
„Daniel érettségével és tapasztalatával kevesen vetekedhetnek a rajtrácson – most jobban, mint valaha. A „méhészborz” olyan közel lesz az F1-es rajtrácshoz, amilyen közel csak tud 2023-ban. Még nem végzett itt. És láthattuk idén, hogy bármi megtörténhet.”