Ahogyan arról pénteken az F1Világ is beszámolt, a Red Bull csapatát 7 millió dolláros pénzbírsággal sújtották, valamint a következő 12 hónapban 10 százalékkal kevesebb időt tölthet majd el aerodinamikai teszteléssel azért, mert a 2021-es szezon során 1,8 millió dollárral túllépte a megengedett költségkeretet.
Az FIA közleményében megjegyezte, a csapat jóhiszeműen járt el, ám több területet eltérő módon interpretált, ez vezetett végül a szabályszegéshez. Christian Horner csapatfőnök pénteken, Mexikóban tartott sajtótájékoztatót, ahol részletesen beszélt a szabályszegés okairól, illetve arról is, hogy szerinte azért kapott ennyire szigorú büntetést a csapat, mert a riválisok erősen lobbiztak emellett.
„Hallottam, hogy egyesek szerint jelentéktelen ez a büntetés” – fogalmazott a szakember. „Elárulhatom most, hogy ez óriási mérték. A köridőt tekintve negyed és fél másodperc között mérhető. És ennek most közvetlen hatása lesz a jövő évi versenyautóra, és 12 hónapig így lesz.”
„Azzal, hogy megnyertük a konstruktőri bajnokságot, eleve a saját áldozatunkká váltunk, hiszen ehhez a 10 százalékhoz hozzájön még 5 százaléknyi inkrementális hátrányban leszünk a 2. és 3. helyezetthez képest. Szóval ennek a 10 százaléknak valójában hatása lesz arra, ahogy a pályán teljesítünk majd jövőre.”
A Forma-1 szabályai szerint a Red Bull csupán 63 százalékát töltheti el annak az időnek a szélcsatornában, mint amit a 7. helyen végző istálló – szemben a Ferrari 75, illetve a Mercedes 80 százalékával, amennyiben a mostani sorrendben fejezik be a bajnokságot.
Horner szerint a 12 hónapra kiterjesztett szankció nemcsak a jövő évi, hanem a 2024-es autó fejlesztésére is hatással lesz.
„Ez előnyt jelent ellenfeleink számára, ezért is lobbiztak oly’ keményen egy drákói büntetésért. Hihetetlenül keményen kell dolgoznunk a rendelkezésünkre álló időben, és hatékonynak kell lennünk a szélcsatornás futásaink során. De teljesen bízom a csapatban, a képességeinkben. Azt gondolom, időről időre demonstrálták már, mire képesek.”
„De voltak másféle sportszakmai büntetések is, amikkel élhetett volna az FIA. Ezért viszont nyilván keményen lobbiztak ellenfeleink, hiszen érzik, hogy ez üt meg bennünket a legjobban. De biztos vagyok benne, ha felégették volna a szélcsatornánkat, az sem lenne elég…”