Feszültté vált a helyzet a Honda és a Red Bull között - F1VILÁG.HU

Feszültté vált a helyzet a Honda és a Red Bull között

HIRDETÉS
Eléggé feszültté vált a viszony a Red Bull és a Honda között akkor, amikor a japán gyártó bejelentette, 2021 végén kivonul a Forma-1-ből. A japánok most visszatérnének, ám nagyon úgy tűnik, a Red Bull nem fog együttműködni velük 2026-tól. Bárhogy is lesz, hamarosan meghozzák a döntést – mondja Helmut Marko.
MEXICO CITY, MEXICO - NOVEMBER 07: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on track during the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on November 07, 2021 in Mexico City, Mexico. (Photo by Manuel Velasquez/Getty Images for Heineken)

A Red Bull és a Honda 2021-ben elérte a kitűzött célt, Max Verstappen révén pedig megszerezte az egyéni világbajnoki címet a Forma-1-ben. A motorszállító viszont már egy évvel korábban bejelentette, kivonul a Forma-1-ből, nehéz helyzetbe hozva ezzel az energiaital-gyárosokat.

A Red Bull így saját motorközpont építésébe kezdett Milton Keynes-ben, mindeközben pedig megállapodott a Hondával arról, hogy egészen az új motorformula bevezetéséig megkapják a japánok V6-os erőforrásait. Nemrég pedig kiderült, a Honda kacérkodik az F1-es visszatérés gondolatával, és le is adta regisztrációját a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA).

Nagyon úgy tűnik azonban, a Honda nem a Red Bull partnereként tér majd vissza, az osztrákok ugyanis felkészültek arra, hogy a teljes erőforrást saját maguk építsék meg angliai központjukban. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója az Auto Motor und Sport című német szaklapnak nyilatkozva elismerte, már nem olyan rózsás a viszony a két fél között.

„Ez egy feszült helyzet, aminek története van. Amikor a Honda két éve bejelentette a kiszállását, eleinte nekünk semmi sem volt a kezünkben” – magyarázta a szakember. „A Honda még csak azt sem akarta, hogy ellásson bennünket a jelenlegi motorokkal. De aztán szépen folyamatosan sikerült átfordítanunk a helyzetet abba az együttműködésbe, amit most látunk.”

„Ezzel egyidőben a saját jövőnk védelme érdekében saját motorgyárat építettünk, mely a legkorszerűbb próbapadokkal és mérőműszerekkel rendelkezik. Szakurában pedig ugyanez megvan a Hondánál. Akkor válik nehézzé az ügy, ha el kell dönteni, ki mit csinál 2026-tól. Kezdetben úgy volt, hogy a Honda csak az elektromos részegységeket gyártja, de nem sikerült közös nevezőre jutnunk. De majd meglátjuk. Hamarosan döntés születik.”

Arra a kérdésre, hogy elképzelhetőnek tartja-e, hogy egy másik partnerrel lépnek szövetségre, Marko így felelt: „Várjunk vele, és majd meglátjuk.”

„Egy önálló motor építése hihetetlenül nagy kihívás. A helyzetet viszont megkönnyíti, hogy a motorfőnökünk abszolút csúcsember, Bedd Hodkinson, aki most már egy közel 300 fős, tapasztalt motorépítőkből álló csapattal dolgozik. Nemcsak a Mercedestől érkeztek szakemberek, hanem a Ferraritól, a Renault-tól és a Cosworth-től is. Ez egy hihetetlen tapasztalattal és szekértelemmel rendelkező csapat.”

Marko hozzátette, nem sok esélyt lát arra, hogy visszatérése esetén a Honda a Red Bull kiscsapatával, az AlphaTaurival szövetkezik majd.

„Ha a Honda visszatér, egy topcsapatra lesz szüksége. Ez nem lehet az AlphaTauri, elsősorban azért sem, mert akkor nem lenne meg köztünk a megfelelő szinergia, ha egy másik motort használnának. És ahogy körbe kérdeztem, minden motorgyártó, az Auditól a Renault-ig szeretne egy második csapatot. Szóval nem sok lehetősége maradt a Hondának.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Feszültté vált a helyzet a Honda és a Red Bull között
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!