Az új technikai szabályok bevezetésekor 798 kg-ban minimalizálták az F1-es versenyautók súlyát, a legtöbb istálló versenyautója azonban nem igazán tudta megközelíteni ezt a határt, a többség komoly túlsúllyal vágott neki a bajnokságnak. Ezen csapatok közé tartozott a Red Bull is, mely a szezon első versenyein rengeteget küszködött a túlsúlyos RB18-assal. A szezon előrehaladtával viszont sikerült jelentős előrelépéseket tenni ezen a téren, ez pedig Max Verstappen dolgát is nagyban megkönnyítette.
A holland pilóta bevallotta, kezdetben nehezen boldogult a csapat autójával, az év első időmérőin pedig lehetetlen volt megjósolni, hogy egy gyorskör során az RB18-as hogyan viselkedik majd a kanyarokban.
„Az autó durván túlsúlyos volt, a legrosszabb helyen” – mondta Verstappen. „Emiatt rengetegszer blokkoltak a kerekek, az autó pedig nagyon alulkormányzott volt. Nem igazán tudtam támaszkodni rá, mert mindig kérdőjeles volt, hogy mi történik a kanyarban.”
„Szóval az első pár versenyhétvégén az időmérő előtt mindig találgatni kellett a Q1-ben, Q2-ben, és Q3-ban, hogy ’vajon blokkolni fognak a kerekek, vagy alulkormányzott lesz az autó?’. Egyszerűen nem tudtam a határon vezetni az autót.”
Verstappen hozzátette, úgy érezte, „folyamatosan alkalmazkodnia” kell az autó viselkedése miatt, a bajnokság negyedik versenyén azonban sokat javult a helyzet, pár futammal később pedig még jobb lett a vezethetőség.
„Amint megszabadultunk a túlsúly nagy részétől, az autó sokkal agilisabb lett, olyan, amilyennek egy versenyautónak lennie kell. Ez pedig sokat segített nekem.”
„Tényleg nagyon túlsúlyos volt. Én pedig próbáltam a határon vezetni, de túl lassú volt. Ilyenkor alkalmazkodni kell hozzá. És aztán sikerült is azon versenyek során, amikor elkezdtünk veszíteni a kilókból. És amint agilisabbá és reszponzívabbá vált, jobb lett a helyzet. És gyorsabbá is vált.”